Sökning: "effektmätning av event"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden effektmätning av event.

  1. 1. Kan företag påvisa en positiv effekt av sin sponsring? : En explorativ studie om hur företag mäter effekten av sin sponsring samt hur sponsring påverkar deras varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jenny Ahlin; Klara Hällerfors; [2020]
    Nyckelord :Brand Equity; Effect measurement; Goal setting; Sponsorship; Sport; Trademark.; Brand Equity; Effektmätning; Idrott; Målsättning; Sponsring; Varumärke.;

    Sammanfattning : Att sponsra idrottsorganisationer är ett väletablerat och vanligt förekommande fenomen bland företag. Miljontals kronor pumpas in i olika idrottsorganisationer med syfte att förbättra företags anseende om deras verksamhet samt varumärke. LÄS MER

  2. 2. Svenska sponsorers effektmätning av sponsring : En studie om svenska sponsorers effektmätning av sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Olofsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sports sponsorship is a marketing method that grows incredibly fast on the market. Already about 20 years ago it was difficult to find a sporting event that was not sponsored in any way and the more time has passed, the more the sponsorship has grown. LÄS MER

  3. 3. Effektmätning inom eventbranschen : En plan för mätning av effekt och ROI inom eventbranschen

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sara Bergström; [2015]
    Nyckelord :Sponsring och event; Eventmarknadsföring; Effektmätning; Event-ROI; Mobila undersökningar; ROI;

    Sammanfattning : Det råder hård konkurrens inom eventbranschen, eventbyråerna måste ständigt förbättras för att vinna nya och behålla befintliga kunder. Inom eventmarknadsföring är syftet ofta att ändra attityder och känslor hos deltagarna och för att veta huruvida en ändring har skett behöver effekten mätas. LÄS MER

  4. 4. Utvärdering av mötesfria vägar : Analys av olyckor på mötesfria vägar i Karlstadsregionen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Kylén; [2014]
    Nyckelord :Median barriers; evaluation; injury trends; road safety; interrupted time series design; descriptive analysis; Mötesfria vägar; utvärdering; personskadetrender; trafiksäkerhet; interrupted time series design; deskriptiv analys;

    Sammanfattning : Sedan år 1998 har det i Nollvisionens fotspår startats ett utvecklingsprogram i Sverige som syftar till att omvandla gamla 13 meters landsvägar och motortrafikleder till mötesfria. Implementeringen var tänkt att påtagligt reducera antalet mötes- och omkörningsolyckor samt singelolyckor med svåra konsekvenser i form av svårt skadade och dödade utan att försämra trafiksäkerheten i övrigt. LÄS MER

  5. 5. Design och effektmätning av en kulturbyggande måltidsupplevelse inom ett livsmedelsproducerande företag

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och hållbar utveckling

    Författare :Daniel Carnerud; [2012]
    Nyckelord :Appreciative Inquiry; Action Research; Total Quality Management; Attractive Quality; Appreciative Dining; Appreciative Inquiry; Aktionsforskning; Offensiv kvalitetsutveckling; Attraktiv kvalitet; Appreciative Dining;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att tillämpa aktionsforskningsteorin och metoden appreciative inquiry vid design av en måltidsupplevelse med målsättning att öka medarbetarnas medvetenhet kring stolthet över arbetsplatsen, inspiration till matlagning samt mod och vad som får människor att våga testa nya produkter och arbetssätt. Ett ytterligare syfte var att utveckla ett mätverktyg som utvärderade insatsen och fångade upp medarbetarnas tankar och känslor. LÄS MER