Sökning: "efterfrågan på personal"

Visar resultat 6 - 10 av 244 uppsatser innehållade orden efterfrågan på personal.

  1. 6. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landén; Nazmee Noor; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Attitude-Behavior Gap ABG ; Consumer behavior; Clothing industry; Sustainability; Ethical consumtion;

    Sammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER

  2. 7. Designing for User Engagement among Young Adults: : Applying Design Thinking to develop a Financial Dashboard

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emelie Lindborg; [2023]
    Nyckelord :User Engagement; Design Thinking; Digital Financial Services DFS ; Young adults; Användarengagemang; designtänkande; digitala finansiella tjänster DFS ; unga vuxna;

    Sammanfattning : The rapid advancement of technology has led to evolving user needs and expectations, with a growing demand for efficient and intuitive digital experiences. Simultaneously, many young adults lack financial literacy, highlighting the need to enhance their understanding of personal finance and investment options. LÄS MER

  3. 8. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  4. 9. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  5. 10. Syntetisering av tabulär data: En systematisk litteraturstudie om verktyg för att skapa syntetiska dataset

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Erik Allergren; Clara Hildebrand; [2023]
    Nyckelord :Synthetic data; statistical disclosure control; machine learning; tabular data; Syntetisk data; statistisk röjandekontroll; maskininlärning; tabulär data;

    Sammanfattning : De senaste åren har efterfrågan på stora mängder data för att träna maskininläringsalgoritmer ökat. Algoritmerna kan användas för att lösa stora som små samhällsfrågor och utmaningar. Ett sätt att möta efterfrågan är att generera syntetisk data som bibehåller statistiska värden och egenskaper från verklig data. LÄS MER