Sökning: "eisend"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet eisend.
1. Stories in product descriptions - How advertising creativity in narrative advertising affects consumer responses
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Narrative advertising, ads that contain events, characters, and a plot (Boller & Olson, 1991a) has become widely popular among marketers. Simultaneously, advertising creativity, known as how original or relevant an ad is (Rosengren, Eisend, Koslow, & Dahlen, 2020), has been said to be the most important tool in a marketer's arsenal (Reid, King, & Delorme, 1998). LÄS MER
2. Med hänsyn till andra : En studie om manlig stereotyp reklam och effekten av andras förväntade påverkan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Könsstereotyp reklam är vanligt förekommande men kritiseras frekvent för att inte återspegla en modern samhällsutveckling med jämställda könsroller. Tidigare forskning visar att konsumenter reflekterar över hur andra påverkas av könsstereotyp porträttering i reklam (Åkestam, 2018). LÄS MER