Sökning: "ekologisk mat sociala medier"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ekologisk mat sociala medier.

  1. 1. Kommunikation i social marknadsföring : matmodeller i grundskolemiljöer

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jessica Sandervig; [2016]
    Nyckelord :folkhälsa; livsmedel; nudging; rekommendationsmodell;

    Sammanfattning : Ohälsa är ett växande problem runt om i världen och enbart i Sverige beräknas folkohälsan kosta 120 miljarder kronor årligen. Flera länder använder statliga incitament för att stimulera folkhälsa, till exempel skatter. Målet är att minska på andelen socker, salt och fett i livsmedel. LÄS MER

  2. 2. Food truck som ett nytt fenomen i Skåne

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Hilda Fromell; Regina Winter; [2016]
    Nyckelord :Food truck; snabbmat; marknadsmix; kommunikation;

    Sammanfattning : Food truck is a mobile restaurant business which originates from the United States, and can now be seen also in Sweden. There are specific guidelines regarding the food that are served from the food trucks rolling the streets of Skåne from 2013. LÄS MER

  3. 3. [Mat]Rätten att vara : en semiotisk analys av två av Coops reklamfilmer i kampanjen "Ekoeffekten"

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Hanna Hejde Svedman; Hanna Olsson; [2016]
    Nyckelord :fält; social differentiering; representation; ekologisk mat; matkonsumtion; stereotyper; symboliskt kapital; klass; Coop; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker stereotyper och framställningar i Coops kampanjfilmer “Ekoeffekten” och “Möt familjen Palmberg” från 2015. Huvudfrågan i frågeställningen lyder “Hur representeras och framställs matkonsumtion i relation till livsstil och klass i Coops reklamfilmer i kampanjen “Ekoeffekten”?”. LÄS MER