Sökning: "ekonomi borås"

Visar resultat 1 - 5 av 1813 uppsatser innehållade orden ekonomi borås.

  1. 1. Hermès in ASMR style : a study of ASMR in fashion marketing footage and associated experiences of luxury brand lovers

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Muthuporuthotage Salini Rasadi Perera; [2024]
    Nyckelord :Asmr; Asmr Marketing; Brand Experiences; Hermès; Brand Love;

    Sammanfattning : The study presented here delves into the integration of Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) content into fashion marketing strategies, with a specific focus on the renowned luxury brand Hermès. ASMR is a perceptual phenomenon characterized by tingling sensations and feelings of relaxation triggered by certain audio visual stimuli. LÄS MER

  2. 2. Sustainable food packaging based on polyhydroxyalkanoate

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Safana Al-Ashor; [2024]
    Nyckelord :Biopolymers; Sustainable food packaging; Circular economy; Biobased and biodegradable materials; Food packaging; Processing technologies; Food quality; Shelf-life;

    Sammanfattning : The Norwegian Food Research Institute (Nofima) and the University of Borås worked together to develop this project. The commonly used packaging materials pose a serious threat to the environment, as they are produced from nonrenewable crude oil and cannot decompose naturally. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  4. 4. Krishantering inom evenemangsbranschen : En kvalitativ studie om evenemangsarrangörers krisarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erica Gustavsson; Emma Jönsson; Amanda Haupt; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; risk management; crisis entrepreneurship; event organizers; COVID-19; external crisis; communication; Krishantering; riskhantering; krisföretagande; evenemangsarrangörer; covid-19; extern kris; kommunikation;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur evenemangsarrangörer arbetar med krishantering och krisförberedelser. Studien grundar sig i teorier inom risk- och krishantering. Studien har använt i huvudsak två teoretiska modeller “Issue and crisis management relational model” och “strategiska krishanteringsmodellen”. LÄS MER

  5. 5. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER