Sökning: "ekonomi i spel"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden ekonomi i spel.

  1. 1. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Philip McGeough Hänninen; Viktoria Waidele; [2023]
    Nyckelord :cloud gaming; immersion; förväntningar; UX;

    Sammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER

  2. 2. Explainable Reinforcement Learning for Gameplay

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Àlex Costa Sánchez; [2022]
    Nyckelord :Explainable Artificial Intelligence; Local Interpretable Model-agnostic Explanations; Reinforcement Learning; Shapley Additive Explanations; Intel·ligencia Artificial Interpretable; Explicacions model-agnòstiques localment interpretables; Aprenentatge per reforç; Explicacions additives de Shapley; Förklarbar artificiell intelligent; Lokala tolkningsbara modellagnostiska förklaringar; Förstärkningsinlärning; Shapleys additiv förklaringar;

    Sammanfattning : State-of-the-art Machine Learning (ML) algorithms show impressive results for a myriad of applications. However, they operate as a sort of a black box: the decisions taken are not human-understandable. LÄS MER

  3. 3. När kön spelar (rock 'n') roll : En kvalitativ studie om kvinnor och mäns konstruktioner av sig själva som elgitarrister

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sara Södermark; [2022]
    Nyckelord :musik; elgitarr; improvisation; genus; könsroller; genuspedagogik;

    Sammanfattning : Studien behandlar kvinnor och mäns syn på sig själva som elgitarrister och musiker inom rockgenren, där deltagarnas reflektioner omkring sitt spel blir satt i fokus och analyseras utifrån ett genusperspektiv. Syftet är att synliggöra kvinnliga och manliga elgitarristers uttryckta tankar om sitt musicerande och sin roll som elgitarrist. LÄS MER

  4. 4. Key Factors Considered When Purchasing a VR Hobby Skill Training Simulator : A Consumer Perspective

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ada Lindmark; Kajsa Nilsson Kinberg; [2022]
    Nyckelord :virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior; virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior;

    Sammanfattning : In recent years, VR and VR devices have become more popular due to advances intechnology and lower costs, making the technology more accessible to the general public. One application within VR that is expected to grow is VR hobby skill training simulators (VR HSTS), which are now accessible not only for education and companies but also to consumers. LÄS MER

  5. 5. Distriktssköterskans omvårdnadsarbete vidspelberoende : En systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)

    Författare :Anna Vähäkari; Liv-Marie Tinggård; [2021]
    Nyckelord :Distriktssköterska; levnadsvanor; omvårdnadsåtgärder; spelberoende.;

    Sammanfattning : Introduktion: Drygt fyra procent av personer i åldrarna 16–84 år har någon form avspelproblem. Personer med spelberoende känner ofta skuld och skam över sitt beroende. LÄS MER