Sökning: "ekonomi maxi"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden ekonomi maxi.

  1. 1. How the COVID-19 pandemic affects physical store frontline employees

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Anna Andersson; Jesper Johansson; [2021]
    Nyckelord :COVID-19; frontline employees; grocery store; managerial support; pandemic; physical store;

    Sammanfattning : The physical store frontline employees are the link between the organization and the customers. During 2020 the COVID-19 pandemic has had different effect on different retail sectors, some have had their worst results while ICA Maxi stores have increased their sales. LÄS MER

  2. 2. Lean implementering ur ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ fallstudie om faktorer som påverkar medarbetares arbetsmiljö vid implementering av lean

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Eleonor Blad; Lykke Paulsson; [2021]
    Nyckelord :Lean implementation; work environment; employee job satisfaction; structuration theory; strong structuration theory; coworker; Lean implementering; arbetsmiljö; medarbetare; struktureringsteori; strong structuration theory;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att skapa förståelse för den påverkan som implementering av lean har på arbetsmiljön ur ett medarbetarperspektiv. Metod: Studien genomförs som en kvalitativ fallstudie enligt hermeneutiskt tolkningsperspektiv där primärdata samlas in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. A study based on consumer ́s choice : Consumer’s Attitude Towards Organic Food and Non-Organic Food.

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Saba Mustafa; [2017]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process; Organic food; Non-organic food; Supermarkets;

    Sammanfattning : The purpose of this paper was to understand the factors affect on consumer behavior while buying organic and non-organic food. The author of this study aims to answer the research question: “What types of factor effect on consumer ́s behavior and decision-making process while buying organic and non-organic food?” The structure of this chapter based on these models “Factor effects on consumer behavior” and “the process of consumer ́s decision shaping” to understand consumer behavior, decision- making process, followed by the information about organic food and rules and regulation for organic selling. LÄS MER

  4. 4. Är man stor måste man vara snäll : En fallstudie i hur ICA Gruppen och MAXI-butiker samverkar i hållbarhetsarbetet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kerstin Cragfors; Anna Holmgren; Cajsa Johansson; [2017]
    Nyckelord :CSR; sustainability efforts; management control system; ICA; CSR; hållbarhetsarbete; ekonomistyrning; ICA;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vad motiverar ICA Gruppen respektive MAXI-butikerna till hållbarhetsarbete och hur skiljer sig deras hållbarhetsmål åt? Hur integreras ICA Gruppens hållbarhetsarbete i de olika MAXI-butikerna? Vilka strategier kännetecknar ICA Gruppens och MAXI-butikernas hållbarhetsarbete? Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva samverkan mellan ICA Gruppens och mellansveriges handlarägda MAXI-butikers hållbarhetsarbete. Metod: Denna kvalitativa uppsats med en abduktiv ansats, baseras på primärdata från fem separata intervjuer med chefer från fyra olika MAXI-butiker och en hållbarhetsansvarig på ICA:s huvudkontor. LÄS MER

  5. 5. E-Grocery in Digital Age : ICA MAXI in Gävle

    L2-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Peiying Kuang; Mahmood Ali; [2014]
    Nyckelord :Home delivery; Store based picking; Product and Service quality; Time saving and Convenience; Web page layout; Trust; Store image.;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to identify factors that can attract customers to buy online and help the grocers to improve their online grocery services to retain and obtain customers. Design/Methodology/Approach: A qualitative method was used, based on triangulation methodology including observation and interviews of manager and employees. LÄS MER