Sökning: "ekonomihögskolan lund"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden ekonomihögskolan lund.

  1. 1. Knowing Your Top Management Team - A Sustainability Success Factor?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Julia Lindblad; Miranda Ölund; [2022]
    Nyckelord :Top Management Teams; Demographic Characteristics; Relationships; Sustainability Performance; Upper Echelon Theory;

    Sammanfattning : Today, there is increasing pressure on companies to conduct sustainable business if they want to survive long-term. To understand why certain companies report higher levels of sustainability performance than others, it is of interest to explore the potential role that the composition of top management teams (TMTs) plays in this matter. LÄS MER

  2. 2. David vs. Goliath : En kvalitativ studie om hur mikroföretag kan använda sökmotorer i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johannes Henriksson; Adam Ågehäll; [2019]
    Nyckelord :Search engine marketing; SEO; PPC; Google; micro enterprises; search engines; social medias; brands.; Sökmotormarknadsföring; SEO; PPC; Google; mikroföretag; sökmotorer; sociala medier; varumärken.;

    Sammanfattning : Titel:                                  David vs. Goliath Författare:                        Henriksson, Johannes & Ågehäll, Adam Institution:                        Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program:                           Ekonomprogrammet inriktning Marknadsföring Kurs:                                 Företagsekonomi III – Marknadsföring, Examensarbete, 15hp Handledare:                      Leif Rytting Examinator:                      Kaisa Lund   Syfte:                                 Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida mikroföretag kan skapa marknadsfördelar av att implementera Search Engine Marketing. LÄS MER

  3. 3. Tillverkad av vem?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Erlandsson Bratt; Johan Eriksson; Aisha Mossberg; [2017]
    Nyckelord :Country of Origin; Country of Manufacture; Country of Brand; Country of Design; Country of Ownership; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Tillverkad av vem? Seminariedatum: 2017-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i Marknadsföring, 15 HP Författare: Linus Bratt, Johan Eriksson, Aisha Mossberg Handledare: Annette Cerne Fem nyckelord: Country of Origin, Country of Manufacture, Country of Brand, Country of Design, Country of Ownership Syfte: Att förstå hur studenter vid Ekonomihögskolan på Lunds Universitet uppfattar COO begreppen, samt om deras bild av svenskt och svenska företag går ihop med den faktiska företagsstruktur som de tre exempelföretagen som studien utgått ifrån har. Metod: Studien har utgått från en kvantitativ metod med en positivistisk syn och den ontologiska ståndpunkten objektivism. LÄS MER

  4. 4. Employer Branding i offentlig sektor: Initial påverkan av imagearbete för rekrytering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Carlsson; Vincent Janér; Fredrik Halling; [2017]
    Nyckelord :Employer Branding; Brand Image; Brand Personality; Organisatorisk Legitimitet; Fokusgrupper; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa ökad förståelse för hur nya image- och varumärkesbyggande aktiviteter initialt påverkar statliga arbetsgivares rekryteringsförutsättningar. Metod: En kvalitativ tvärsnittsstudie har genomförts med ett hermeneutiskt förhållningssätt. LÄS MER

  5. 5. Leverera på LinkedIn och Försköna på Facebook - En kvalitativ studie om hur ekonomistudenter framställer sig själva på sociala medier i karriärsyfte

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Stenbeck; Alice Hedlund; Nicoline Emnell; [2016]
    Nyckelord :Goffman; symbolisk interaktionism; consumer empowerment; Consumer Culture Theory; sociala medier; identitet; karriär; Facebook; LinkedIn; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att genom intervjuer undersöka hur ekonomistudenter resonerar kring sin personliga, karriärorienterade identitetsskapande på sociala medier med utgångspunkt i teorier kring Consumer Culture Theory, symbolisk interaktionism och consumer empowerment. Studiens syfte uppnås med en kvalitativ metod samt ett fenomenologiskt och hermeneutiskt förhållningssätt. LÄS MER