Sökning: "ekonomistyrning detaljhandel e-handel"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ekonomistyrning detaljhandel e-handel.

  1. 1. En omnikanal i harmoni : En studie om hur omniverksamheter proaktivt motarbetar kanalkonflikter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Operations Management

    Författare :Sandra Hossaini; Maria Grewdahl; [2020]
    Nyckelord :Omnikanal; omni; kanalkonflikter; ekonomistyrning; operations management; företagsekonomi; detaljhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Företag inom detaljhandeln behöver ständigt utvecklas för att bemöta kunders behov. I samband med digitaliseringen har omniverksamheter utvecklats, där främst e-handel och butiker integreras för att erbjuda kunder en sömlös shoppingupplevelse. Med omnikanalens tidigare utforskade fördelar, kommer även nackdelar som kanalkonflikter. LÄS MER

  2. 2. Strategi för e-handel. En studie av fem svenska företag inom den modeinriktade detaljhandeln som infört e-handel som komplement till sin traditionella handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Berntsson; Hanna Norling; [2013-03-08]
    Nyckelord :E-handel; Modeinriktad Detaljhandel; Strategi; Multikanalstrategi; Ekonomistyrning; Konkurrens; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Under de närmsta åren förväntas e-handeln växa kraftigt och ta ytterligare andelar från den traditionella handeln. Fysiska butiker blir tvingade att etablera sin verksamhet på nätet för att kunna möta den ökade konkurrensen och det nya sättet att konsumera. LÄS MER

  3. 3. Balanserat styrkort anpassat för E-handelsföretag i tillväxt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Odelid; Jacob Andersson; Freddy Arvidsson; [2012]
    Nyckelord :E-handel; Verksamhetsstyrning; Ekonomistyrning; Balanserat styrkort; Nyckeltal; Detaljhandel; Internet; Tillväxt; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att anpassa teorin om balanserat styrkort för mindre företag i tillväxtfas som verkar inom detaljhandel på internet. Det har framkommit att tre faktorer är viktiga för företag inom arbetets avgränsning. Dessa är Image, Utveckling och Spridning. LÄS MER