Sökning: "elaboration likelihood model"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden elaboration likelihood model.

  1. 1. Influencers påverkan på köpintentioner : En jämförande studie mellan låg- respektive högengagemangsprodukter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefine Holmström; Johanna Ågran; [2019]
    Nyckelord :köpintention; sociala medier; influencers; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; theory of planned behavior; elaboration likelihood model;

    Sammanfattning : Studier utförda i icke digitaliserade kontexter visar att konsumenter överväger marknadsföring av högengagemangsprodukter kognitivt, och att köpintention av dessa produkter påverkas av argumentens kvalitet. Vidare visas att konsumenter vid lågengagemangsprodukter överväger marknadsföring emotionellt, och att köpintention av produkter som förknippas med lågt engagemang därför påverkas av källans trovärdighet. LÄS MER

  2. 2. Crowdfunding som investeringsalternativ : En investeringsanalys om potentiella investerares beslutsfattande inom equity- och debt baserad crowdfunding

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jana Shawkat; Nathalie Friskytt; [2018]
    Nyckelord :Crowdfunding; Equity based crowdfunding; Debt based crowdfunding; Word of mouth WoM ; Elaboration likelihood model ELM ; Central path; Peripheral path; Potential investors; Crowdfunding; Equity baserad crowdfunding; Debt baserad crowdfunding; Word of mouth WoM ; Elaboration likelihood model ELM ; Centrala vägen; Perifera vägen; Potentiella investerare;

    Sammanfattning : Studien syftar till att analysera equity- och debt baserad crowdfunding i förhållande till studiens primära teori om elaboration likelihood model (ELM) och hur dess variabler påverkar potentiella investerares investeringsbedömningar. Informationsasymmetri och behavioral finance har inkluderats i studien som två kompletterande delteorier. LÄS MER

  3. 3. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Nolte; Hanna Meinl; Linda Nyberg; [2018]
    Nyckelord :Kommunikation; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; marknadskommunikation; grön konsumtion; trender; hållbarhet; Brand Community; livsmedelsindustrin; livsmedelsprodukter; funktionell konsumtion; symbolisk konsumtion; funktionellt behov; symboliskt behov; ompositionering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Influencer Marketing on Consumers' Attitudes

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Johan Grafström; Linnéa Jakobsson; Philip Wiede; [2018]
    Nyckelord :Millennials; Influencer Marketing; Attitudes; Trust; Loyalty; Elaboration Likelihood Model;

    Sammanfattning : Background Influencer marketing has evolved from traditional marketing strategies such as print ads, celebrity endorsement, and digital marketing. Influencer marketing is in comparison to the previously used strategies a new phenomenon that had its major increase during 2016. LÄS MER

  5. 5. Attracting Digital Native Students Through Digital Marketing

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Karin Vennberg; [2018]
    Nyckelord :Digital natives; education; digital marketing DM ; social media SM ; elaboration likelihood model ELM ; high school; persuasion; peripheral route;

    Sammanfattning : As the world economies have shifted from being production-based to knowledge-based each country has to develop their technologically literate workforces to stay globally competitive. A low interest in the engineering profession among younger students has caused insufficient support for the workforce demand. LÄS MER