Sökning: "electrolux konkurrens"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden electrolux konkurrens.

  1. 1. Belöningssystem i globala företag: Styrt från ovan? En studie av svenska multinationella företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Berggren; Chin Yee Tran; [2014-06-10]
    Nyckelord :Belöningssystem; multinationella företag; kulturella skillnader;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Globaliseringen har gett upphov till en hårdare konkurrens mellan företag, vilket har lett många företag till att driva delar av sin verksamhet utomlands. I samband med flytt av verksamheten kommer även en del utmaningar, bland annat har individer från olika länder har olika behov. LÄS MER

  2. 2. Interorganisatoriska Relationer: En fallstudie av AB Electrolux

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Krysander; Gustav Hermelin; [2011]
    Nyckelord :Interorganisatoriska relationer; Electrolux; Leverantörer; Styrmedel; Kontroll; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund:En ökad globalisering och hårdnad internationell konkurrens har medfört att styrning och kontroll av interorganisatoriska relationer har ökat i betydelse. Dessa relationer är komplexa i sin natur och därför svåra att styra men görs detta effektivt kommer också organisationerna stärka sin position på marknaden genom ökad konkurrenskraft. LÄS MER

  3. 3. Marknadskommunikation : En del av vardagen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Hardik Patel; Johan Holmberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Effektiv och uppmärksammad marknadskommunikation som skapar positiva associationer är en av de viktigaste kuggarna i hjulet för att en organisation ska lyckas urskilja sig från mängden, presentera ett enastående budskap och knyta till sig konsumenters uppmärksamhet. På en allt konkurrenstätare marknad gäller det att anpassa sig efter de situationer som kan tänkas uppstå och hela tiden ligga steget före sina konkurrenter. LÄS MER

  4. 4. En företagsanalys av Electrolux

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Rönnfors; Karim Amin; [2008-01-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera Electrolux aktie ur ett aktieägarperspektiv under de senaste åren. Electrolux verkar på en marknad med hård konkurrens där det blir nödvändigt att finna nya sätt att skapa konkurrensfördelar. Enbart konkurrera med produktens tekniska kvalité räcker inte. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesbyggnad i nya och framgångsrika företag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Oskar Brånin; Urban Olofsson; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärken; Konkurrens; Nya företag; Framgångsrika företag;

    Sammanfattning : Konkurrensen på dagens varumarknad är hård, studier gjorda av bl. a. Robert G Cooper visar att en stor del av produktlanseringarna misslyckas. I denna hårda miljö har varumärket blivit ett allt viktigare konkurrensmedel och det som förmår att höja en produkt över en annan. LÄS MER