Sökning: "electronic book"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden electronic book.
1. Högläsningen för yngre barn : En studie av ett samarbetsprojekt för barn i åldern 1–3 år
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa högläsningens förekomst hemma hos förskolebarn i åldern 1–3 år, varav deras förskola är en del i ett bokprojekt. Bokprojektet är en satsning från Region Värmland, där bibliotek, Barnavårdscentralen och förskolor samverkar för att öka högläsningen i de yngre barnens hem. LÄS MER
2. Statistical Modelling of Price Difference Durations Between Limit Order Books: Applications in Smart Order Routing
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The modern electronic financial market is composed of a large amount of actors. With the surge in algorithmic trading some of these actors collectively behave in increasingly complex ways. Historically, academic research related to financial markets has been focused on areas such as asset pricing, portfolio management and financial econometrics. LÄS MER
3. Admissibility of the principle of exhaustion of the right of distribution in the European digital environment for e-books after the UsedSoft case and the Tom Kabinet case
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : The debate of recognition or non-recognition of the digital exhaustion doctrine of the right of distribution for the copyrighted objects other than computer programs has been actively carrying on within the last decades in the EU. The explosive growth of the electronic versions of works and digitalization of the traditional copyrighted objects leads to new questions and challenges about its dissemination and usage by consumers. LÄS MER
4. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER
5. Alltid tillgängliga men dyra för biblioteken : En enkätstudie om e-mediernas ställning på folkbiblioteken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to investigate and map public librarians’ marketing of electronic media, and what perceptions shape this work. A questionnaire has been sent to the head libraries in all the Swedish municipalities (n=290) gaining a response rate of 74,5%. LÄS MER