Sökning: "electronic commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden electronic commerce.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oskar Eskilsson; Elizabeth Lopez Alushkina; [2023]
    Nyckelord :Service encounter; Social presence; Mere presence; E-commerce;

    Sammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER

  3. 3. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Tomasine Cooper Ellhammar; [2023]
    Nyckelord :onlinereklam; MFL; GDPR; LEK; Barnkonventionen; DSA; TikTok; EU-kommissionen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER

  4. 4. Go with the flow : En studie om social konsumtion på TikTok

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madeleine Eckert; Stella Nilsson Ternström; Emelie Danielsson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Fashion Communities; Consumer Behaviour; Hauls; Social Commerce; eWOM; Flow.; TikTok; communities; konsumentbeteende; hauls; social commerce; eWOM; flow;

    Sammanfattning : I takt med att sociala medier har växt sig större har konsumenters shoppingbeteende förändrats. Inköp av produkter sker numera i allt större utsträckning på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Can I count on online reviews? : A qualitative study on customers’ trust of electronic word-of-mouth through online reviews on fast-fashion websites among millennials in France.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nofriyani Eka Deboris S; Meggane Pech; [2023]
    Nyckelord :Online reviews; electronic word-of-mouth eWOM ; trust; information asymmetry; fast fashion; and millennials.;

    Sammanfattning : This thesis is situated in the research field of electronic commerce, specifically the aspect of fast fashion brands. This has drawn consumer interest because they find struggles when shopping for clothes online due to their inability to try the product before purchasing from sellers, which tends to result in information asymmetry. LÄS MER