Sökning: "electronic customer relationship management"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden electronic customer relationship management.

  1. 1. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ange-Auxley Butoyi; Ebba Wiking; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; digital marknadsföring; visuell kommunikation; electronic word-of-mouth eWOM ; social customer relationship management SCRM ;

    Sammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad marknadsföring och konsumenternas attityder gentemot det : huruvida konsumenter anser att den är integritetskränkande?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Naomi Ghebremedhin; Ghebru Shilan; [2022]
    Nyckelord :Personalized Marketing; purchasing behavior; privacy; cookies; Individanpassad marknadsföring; köpbeteende; integritet; kakor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att få en uppdriven förståelse kring individanpassad marknadsföring genom att undersöka konsumenternas attityder gentemot den. Där konsumenters uppfattning och kännedom kring företags användning av personlig information i marknadsföringssyfte analyseras. LÄS MER

  3. 3. How to gain and retain customers : a case study of how the daily work with CRM and e-CRM unfolds amongst large-scale firms in a contingent environment

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Aran Candil Sulayman; David Hartman; [2022]
    Nyckelord :CRM; e-CRM; contingency theory; digitalization and performance; large-scale firms;

    Sammanfattning : It has become increasingly important in the last decade to stay on top of the rapid digitalization, which has made efficient management of customer relationships increasingly essential for firms to implement within their business process. This has led to Customer Relationship Management (CRM) and the digital extension of it, electronic Customer Relationship Management (e-CRM) becoming cornerstones to the daily operations of many large-scale firms. LÄS MER

  4. 4. Hur företag hanterar eCRM via sociala medier beroende på företagsstorlek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Robin Issa; Din Jahic; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM · electronic Customer Relationship Management eCRM · Social media · Social Media Marketing Strategy · Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Title: How companies handle eCRM via social media depending on company size Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Din Jahic & Robin Issa Supervisor: Michelle Rydback Date: 2022 - May 25th Aim: The aim is to increase understanding of how companies handle e-customer relationship management (eCRM) via social media, and to investigate whether size affects companies' strategies. Method: In this essay, a qualitative research approach is applied where the empirical material is collected through a multiple-case study. LÄS MER

  5. 5. eCRM features and customer loyalty : A qualitative study within the video streaming industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Millie Karphammar; Jennifer Brettschneider; [2021]
    Nyckelord :eCRM; CRM; customer loyalty; video streaming industry;

    Sammanfattning : The video streaming industry has grown at a rapid speed during the past decade and has becomea trending topic in regard to technological advancements. Nowadays, there are manycompetitors in the market, and it is getting harder to stand out from the competition. LÄS MER