Sökning: "elektriska tunga fordon"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden elektriska tunga fordon.

  1. 1. Energikartläggning av mobilt batterilager i kombination med en högeffektsladdare och påverkan på det lokala elnätet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för fysik och astronomi; Uppsala universitet/Elektricitetslära

    Författare :Oskar Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Elektriska tunga fordon; mobilt batterilager; lokalt elnät; solcellspark; stabilitet; energikartläggning; låglast; höglast; SoC;

    Sammanfattning : To achieve the established environmental goals, a significant transformation is requiredin the Swedish transport sector. This includes a shift away from fossil fuels and a greateremphasis on electrifying a larger portion of the vehicle fleet. LÄS MER

  2. 2. Elektrifierade tunga fordon och deras elnätspåverkan

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alexander Olausson; Peder Eriksson; [2023]
    Nyckelord :El; lastbil; elnät; framtid;

    Sammanfattning : Stora transportköpare visar ett stort intresse för att använda eldrivna lastbilar och på så sätt minska koldioxidutsläpp och främja en renare miljö. Detta medför en ökad förbrukning av elektrisk energi, vilket kräver expansion av elnäten för att klara av den ökade belastningen. LÄS MER

  3. 3. When is Electric Freight Cost Competitive? : Computational modeling and simulation of total cost of ownership for electric truck fleets

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Anton Zackrisson; [2023]
    Nyckelord :electric freight; battery-electric trucks; total cost of ownership; decision making under deep uncertainty DMDU ; cost-competitiveness; exploratory modeling and analysis EMA ; EMA workbench; quasi-Monte Carlo method; VRP; EVRP; elektrifiering; godstransport; elektriska lastbilar; total ägandekostnad; kostnadskonkurrenskraft; ruttoptimering;

    Sammanfattning : Battery electric trucks (BETs) offer environmental benefits in terms of reduced carbon emissions and enhanced energy efficiency but have been challenged with economic viability compared to conventional internal combustion engine trucks (ICETs) caused by substantial acquisition costs, limited charging infrastructure, and concerns regarding range and payload capacity.  Previous studies focus on TCO at the vehicle or policy level but overlook the system and firm-level impacts. LÄS MER

  4. 4. Stationary charging infrastructure: Managing investment risks to enable charging possibilities : A case study of a future stationary charging hub in Stockholm South

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anton Olsson; Vendela Notlöv; [2022]
    Nyckelord :Stationary charging infrastructure; electrified heavy goods vehicles; sustainable transition; cost analysis; innovation ecosystem; Stationär laddinfrastruktur; elektriska tunga fordon; hållbar omställning; kostnadsanalys; innovationsekosystem;

    Sammanfattning : The electrification of heavy transport is considered a solution to climate change. Today, electrification is challenged by high investment costs for vehicles and charging, which hampers the conversion. LÄS MER

  5. 5. Enabling a Viable Circular Ecosystem for Electric Vehicle Batteries : The Case of Heavy-Duty Commercial Electric Vehicles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Johan Welltén; [2022]
    Nyckelord :Business Ecosystems; Blockchain; Circular Economy; Digital Technologies; Heavyduty commercial electric vehicles; Sustainability; Supply Chain Management; Affärsekosystem; Blockkedjeteknik; Cirkulär Ekonomi; Digital Teknik; Tunga och kommersiella elektriska fordon; Hållbarhet; Supply Chain Management.;

    Sammanfattning : Electrification of the automotive sector is emerging, due to the decarbonization of the transport sector, where the lithium-ion battery production is estimated to raise from 70 GWh in 2017 to above 3,600 GWh in 2030 due to the transition to Battery Electric Vehicles (BEV). Challenges arise for Original Equipment Manufacturers (OEM) of BEVs, with a need for circularity to extend the life of batteries, upcoming EU battery regulation, digitalization, and uncertainties in value chains due to current external situations, scarcity of material, and supply chain disruptions. LÄS MER