Sökning: "elektronisk B2B handel"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden elektronisk B2B handel.

  1. 1. Ökad förståelse för relationen mellan elektronisk handel och hållbarhet : En fallstudie gjord på svenska, exporterande B2B företag i Malaysia

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Therése Andrén Eggeborn; [2020]
    Nyckelord :Sustainability; electronic B2B commerce; Triple bottom line; sustainability dimensions; Hållbarhet; elektronisk B2B handel; Triple bottom line; hållbarhetsdimensioner;

    Sammanfattning : Introduction: Sustainability issues are getting more and more attention. A common framework for working with sustainability is based on the three dimensions of social sustainability, environmental sustainability and economic sustainability. The goal of the sustainability model is to achieve a balance between the dimensions. LÄS MER

  2. 2. Hur kan elektroniska marknadsplatser anpassas för att underlätta integrering med leverantörernas interna informationssystem?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Emir Dizdarevic; Sadmir Halilovic; [2008]
    Nyckelord :Elektroniska marknadsplatser; B2B; Systemintegration; Integration;

    Sammanfattning : Elektronisk handel (e-handel) mellan företag ofta kallad B2B är ingen ny företeelse. Olika företag har genom åren investerat mycket i att automatisera sina interna processer, som har lett till stora effektivitetsbesparingar. Med hjälp av teknikens framfart fick man också möjligheter att utbyta information automatiskt mellan olika företag. LÄS MER

  3. 3. Att mäta effekterna av B2B e-handel : Användning av mätetal för att utvärdera och mäta effekterna av B2B

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Henrik Rosqvist; [2007]
    Nyckelord :E-handel; mätetal; B2B; effekter;

    Sammanfattning : Elektronisk handel B2B växer sig allt starkare. Företag, organisationer och kommuner har börjat bedriva detta för att automatisera och rationalisera samt på sikt spara pengar. LÄS MER

  4. 4. Informationssystemstrategier för lyckad elektronisk handel mellan företag

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Golic Branislava; [2004]
    Nyckelord :Business-to-Business B2B ; affärsstrategi; strategiska informationssystem;

    Sammanfattning : Strategisk roll av informationssystem har börjat diskuteras i allt större utsträckning i och med uppkomsten av den Internetbaserade elektroniska handeln mellan företag, Business-to-Business (B2B). För att kunna uppskatta den strategiska betydelsen av införandet av ett sådant system krävs att företagen begrundar sin allmänna affärsstrategi utifrån informationssystemets potential. LÄS MER

  5. 5. Användning av standards inom elektronisk handel i B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anette Pettersson; [2002]
    Nyckelord :Affärsprocesser; B2B; EDI; Elektronisk handel; Standards; XML;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar ämnet standardisering av affärsprocesser för elektronisk handel mellan företag (B2B). I ett par decennier har EDI varit den enda standarden för att elektroniskt överföra standardiserade dokument. LÄS MER