Sökning: "elektroniska kundrelationer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden elektroniska kundrelationer.

  1. 1. Användning av affärsmodeller inom byggbranschen : En undersökning av småföretag i Nyköping

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Cecilia Eriksson; Mi Tran Nikkilä; [2020]
    Nyckelord :Business model concept; small businesses; construction businesses; canvas-model; business strategy; managers; Affärsmodellskoncept; småföretag; byggbranschen; canvas-modellen; affärsstrategi; företagschefer;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur affärsmodeller beskrivs och används hos ett urval av småföretag inom byggbranschen i Nyköping. Studien ämnade även att identifiera likheter och skillnader i hur företagschefer inom byggbranschen formulerar konceptet affärsmodell. LÄS MER

  2. 2. Framgångsfaktorer för – och effekter av – affärssystemsbaserad EDI-användning : En fallstudie av Inport, Norrköpings hamn och Hallandshamnar Halmstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Angelica Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Affärssystem-baserad EDI; automatiserat elektroniskt datautbyte; systemleverantör; kund; relationer; framgångsfaktorer; effekter; hamnbranschen;

    Sammanfattning : Företag använder EDI för att minska manuellt administrativt arbete. EDI är den mest automatiserade formen av e-affärer för att utbyta information automatiskt på elektronisk väg mellan två eller flera företag. LÄS MER

  3. 3. ELEKTRONISKA KUNDRELATIONER : En teoristudie

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Gustav Medberg; Martin Thalström; [2009]
    Nyckelord :Customer relationships; Internet; Marketing; Kundrelationer; Internet; Informationsteknik; marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga hur elektroniska kundrelationer skildras av marknadsföringslitteraturen inom klassisk-, direkt- och relationsmarknadsföring. Kartläggningen har även för avsikt att undersöka eventuella mönster i litteraturens skildring av den elektroniska kundrelationen. LÄS MER