Sökning: "elena persson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden elena persson.
1. Det sociala mediepusslet : En kvalitativ studie om användares upplevelser av aktiviteter på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Sociala medier (SM) har påvisat sig ha ett negativt såväl som ett positivt inflytande på användares psykiska hälsa. Således har SM’s relation till användares psykiska hälsa varit, och fortsätter vara, ett väldiskuterat och relevant ämne inom forskningsvärlden. LÄS MER
2. Tredagars föräldraaktiv inskolning av små barn : En vetenskaplig essä utifrån anknytningsteoretiska perspektiv
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In this essay, we have used scientific methodology as means to correlate our reflections to scientific literature and theory. The purpose of the essay is to examine the three-day parent active introduction method and its influence on children, parents and teachers. LÄS MER
3. "Det är det bästa hjälpmedel som vi fick efter lifterna!" - en studie om kunskapsutveckling inom demensvården via omvårdnadsprojektet "Observationsschema vid problembeteende", Kliniken för Kognitiv medicin i Lund
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Author: Elena Mårtensson Title: “It’s the best tool that we have gotten since the lifts!” - A study on the development of dementia care through the nursing project "Observation Schedule for Problem Behavior”, The Clinic of Cognitive Medicine in Lund. Supervisor: Susanna Persson Examiner: Anders Östnäs Dementia care, currently focusing on the whole patient afflicted with dementia and their interactions with staff, actualized new forms of learning connected to work places. LÄS MER
4. En fråga om identitet : en studie om Procordia Food:s distinktion mellan organisation och dess varumärken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problem: I den föränderliga värld vi lever i är uppköp och fusioner något som ofta sker i företagsvärlden. Följaktligen bildas nya organisationer som exempelvis har flera varumärken i sin ägo. I en sådan situation kan det vara nödvändigt att företaget förmedlar vilka värden organisationen står för utöver varumärkena. LÄS MER