Sökning: "elev reflektion mening"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden elev reflektion mening.

  1. 1. ”Känn att du är en blomsterknopp på en äng” - en kvalitativ studie om hur sångpedagoger talar om rösten som instrument

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karin Wier; Anna Carlsson; [2014]
    Nyckelord :Sångundervisning; sångteknik; röstanatomi; kvalita;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med denna studie är att tydliggöra hur olika sångpedagoger kommunicerar sin kunskap kringröstapparaten och sångteknik med syfte att eleven ska förstå. Vi har använt oss av följande frågeställningar:•Vilken anatomisk och fysiologisk röstkunskap har sångpedagogerna?•Hur använder sångpedagogerna sig av sin röstanatomiska och röstfysiologiska kunskap när de bedriver undervisning?•På vilka pedagogiska och erfarenhetsmässiga grunder formulerar sångpedagogerna sitt språk?Genom samtalsintervjuer med sex sångpedagoger på olika utbildningsnivåer har vi kartlagt hur de kommunicerarkring röstfysiologi med sina elever. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers språkglasögon. Lärarperspektiv på svenska som andraspråk i klassrummet.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Rebecka Djonlagic; Erna Eskic; [2012]
    Nyckelord :interaktion; interimspråk; kommunikation; sociokul;

    Sammanfattning : SammanfattningStudien syftar till att ta reda på lärares syn och medvetenhet om faktorer som språkutveckling, språkförståelseoch språkförbistring samt deras betydelse vid kommunikationen mellan lärare och elev. Det vi vill försöka förståär vad lärare och pedagoger uppfattar som orsaker när språkförbistring uppstår mellan lärare och elever i deyngre åldrarna. LÄS MER

  3. 3. Att orka vara elev. Pedagogiskt drama i värdegrundsarbetet

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Syrene Hägelmark; Birgitta Thim; [2005]
    Nyckelord :Pedagogic drama; Reflection; Fundamental values; Process during interviews; Compulsory school; Development of personality; Phenomenography; Democracy;

    Sammanfattning : SammanfattningUppsatsen är en fördjupning av en C-uppsats i ämnet pedagogiskt drama. Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur elever uppfattar ämnet samt att påvisa ämnets användbarhet i arbetet med värdegrunden i skolan. LÄS MER