Sökning: "elever i behov av särskilt stöd lärandemiljö"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden elever i behov av särskilt stöd lärandemiljö.

  1. 1. Inkludering i klassrummet : Lärarnas syn på att inkludera barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Linn Feli; Maria Ibrahim; [2019]
    Nyckelord :inkludering; lärare; elever i behov av särskilt stöd; strategier; problematik.;

    Sammanfattning : I denna studie var syftet att få en förståelse hur inkludering tas i beaktning utifrån lärares erfarenheter. Vår frågeställning var hur lärare inkluderar elever i undervisningen framförallt elever i behov av särskilt stöd. Vår andra frågeställning syftar på om det finns hinder kring inkludering av elever i behov av särskilt stöd. LÄS MER

  2. 2. Från specialskola till gymnasieskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Martin Svedberg; Teresia Lonnakko; [2016]
    Nyckelord :Anpassningar i skolan; Grav språkstörning; Skolövergång; Språklig sårbarhet; Tillgängligt lärande;

    Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidragGenom att ta del av elevernas egna berättelser om språkstörning relaterat till skolbyte samt lärande så får vi möjlighet att höra deras röster kopplat till forskningsområdet. Vidare är det viktigt att belysa övergången från specialskola med inriktning grav språkstörning till gymnasieskola. LÄS MER

  3. 3. Jag blir inte snead hela tiden

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Susse Tinz; Vivi-Ann Eliasson; [2013]
    Nyckelord :dyslexi; exkludering; gymnasiet; IKT; ICT; SEN; inkludering; kompensatoriska lärverktyg;

    Sammanfattning : Eliasson, Vivi-Ann & Tinz, Susse (2012). ”Jag blir inte snead hela tiden” – Gymnasieelever med diagnos dyslexi resonerar kring datorn som lärverktyg i klassrummet [So I won’t be eyeballed all the time – Students in secondary school, diagnosed with dyslexia, reason about the computer as a learning tool in the classroom]. LÄS MER

  4. 4. Matematiksvårigheter som inte matteboken fixar : En kvalitativ studie om 4 specialpedagogers arbetsmetoder i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Marcus Niemi; [2012]
    Nyckelord :matematik; specialpedagogik; matematiksvårigheter; lärandemiljö; samarbete; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Arbetet som klasslärare innebär att fungera sida vid sida med samtliga elever i skolan, oavsett förutsättningar, kunskaper eller behov. För att tillgodose alla behov som finnsinom skolans verksamhet krävs det idag även kunskap att som klasslärare kunna hantera och vägleda de elever som är i behov av särskilt stöd, då de specialpedagogiska insatserna inte alltid räcker till. LÄS MER

  5. 5. Att skapa goda lärandemiljöer i klassrummet : För elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Utbildningsvetenskap

    Författare :Karin Starkenberg; [2012]
    Nyckelord :Specialpedagogik; särskilt stöd; beteendesvårigheter; inlärningssvårigheter; lärandemiljö; klassrum;

    Sammanfattning : Syftet med det här examensarbetet är att ta reda på hur lärare beskriver att de gör för att skapa goda lärandemiljöer i klassrummet för elever i behov av särskilt stöd. Detta för att som blivande lärare öka kunskapen hur man på bästa sätt kan ge stöd och underlätta för elever med beteende- och inlärningssvårigheter. LÄS MER