Sökning: "elever i behov av särskilt stöd på fritidshem"

Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden elever i behov av särskilt stöd på fritidshem.

  1. 21. Pedagogers syn på arbetet med specialpedagogiska anpassningar på fritidshem : Sex pedagogers uppfattningar om arbetet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Julius Broström Kretschmer; [2020]
    Nyckelord :Delaktighet; extra anpassningar; fritidshem; specialpedagogik; specialpedagogiska anpassningar; särskilt stöd; uppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att ta reda på hur pedagoger uppfattar att fritidsverksamheter arbetarmed specialpedagogiska anpassningar på fritidshemmen, i syfte att öka delaktigheten för elever medsärskilda behov. Jag har i studien intervjuat sex pedagoger på sex olika fritidshem om derasuppfattningar kring det. LÄS MER

  2. 22. Elever i behov av särskilt stöd på fritidshemmet : En intervjustudie med rektorer och fritidslärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jonathan Bergström; Filip Eklund; [2019]
    Nyckelord :I behov; särskilt stöd; fritidshem; rektor; fritidslärare; elevassistent;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilket stöd elever i behov av särskilt stöd får på fritidshemmet. Fokus läggs på att undersöka vad rektorer har att förhålla sig till i frågan samt om fritidslärare upplever att dessa elever får sina behov tillgodosedda. LÄS MER

  3. 23. Hur ger man rätt stöd? : En pedagogisk reflektion över särskilt stöd på fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lena Odell; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how the leisure activities can be affected if the support fails for the students who need special support. And how teachers in leisure centers work with children in need of special support. The leisure center should be a complementary activity for school and preschool, an activity opens to all children. LÄS MER

  4. 24. Elevassistans i fritidshemmet : Lärare i fritidshems erfarenheter av elevassistans

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Forskning för fritidshemmets pedagogik

    Författare :Linnea Dahlström; [2019]
    Nyckelord :fritidshemmet; beteendeproblem; inkludering;

    Sammanfattning : Enligt läroplanen för grundskolan har alla elever rätt till en likvärdig skola och för en del elever innebär det extra anpassningar eller särskilt stöd (Skolverket, rev. 2018). LÄS MER

  5. 25. Allas lika rätt att gå i skolan : En essä om inkluderingsprocesser i praktiken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Anna Barbus; [2018]
    Nyckelord :inclusion; children with special needs; pupils; after school center; pedagogue at after school center; inkludering; barn med särskilda behov; elever; fritidshem; fritidshemslärare;

    Sammanfattning : The purpose of my scientific essay is to examine how children with special needs should be included in school and after school center and which preconditions i have as a pedagogue to work with this. During my writing process, I have made my own thoughts and experiences visible by reflecting on them, and put them against other educationalists’ thoughts, discussed with other students and looked back through my own work experiences. LÄS MER