Sökning: "elevers förkunskaper i matematik kurs A"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden elevers förkunskaper i matematik kurs A.

  1. 1. Steget från grundskolan till gymnasiet i ämnet matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskap

    Författare :Linda Källgren; [2008]
    Nyckelord :Förkunskaper; Grundskolan; Gymnasieskolan; Matematik;

    Sammanfattning : Alla som studerar på gymnasiet läser matematik A och blickar man bakåt har de i grundskolan uppnått minst målen för godkänd. Då matematikinnehållet är väldigt lika för skolår nio och gymnasiets A-kurs är det anmärkningsvärt att inte eleverna upplever repetition i innehållet i större utsträckning. LÄS MER

  2. 2. Varför ska det vara så krångligt? : Elevers och lärares upplevelser av svårigheter inom Matematik kurs A

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik; Institutionen för pedagogik

    Författare :David Göransson; Heléne Nilsson; [2008]
    Nyckelord :matematik kurs A; matematikområde; gymnasiet; upplevelse; elever; lärare; svårigheter; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att undersöka vilka områden inom Matematik kurs A som eleverna upplever problematiska och att öka vår förståelse för vilka faktorer som skapar dessa svårigheter. Vi ville även utreda i vilken mån undervisande lärare är medvetna om vilka områden som eleverna tycker är svåra det vill säga om elevers och lärares syn på svårigheterna inom Matematik kurs A stämmer överens. LÄS MER

  3. 3. Varför ska det vara så krångligt? : Elevers och lärares upplevelser av svårigheter inom Matematik kurs A

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik

    Författare :David Göransson; Heléne Nilsson; [2008]
    Nyckelord :Matematik kurs A; Matematikområde; Gymnasiet; Upplevelse; Elever; Lärare; Svårigheter; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att undersöka vilka områden inom Matematik kurs A som eleverna upplever problematiska och att öka vår förståelse för vilka faktorer som skapar dessa svårigheter. Vi ville även utreda i vilken mån undervisande lärare är medvetna om vilka områden som eleverna tycker är svåra det vill säga om elevers och lärares syn på svårigheterna inom Matematik kurs A stämmer överens. LÄS MER