Sökning: "elin bommenel"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden elin bommenel.

  1. 1. Tricket är att försöka komma på vad som finns under ytan - En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön utifrån värde

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sanna Bengtsson; Linnea Svensson; [2020]
    Nyckelord :Psykosocial arbetsmiljö; värde; värdeskapande; värdeförstörande; rektor och skolpersonal.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Tricket är att försöka komma på vad som finns under ytan - En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön utifrån värde. Författare: Linnea Svensson och Sanna Bengtsson. Handledare: Elin Bommenel. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, Lund Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  2. 2. Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gabriella Mattisson; Olivia Jörgensen; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesutvidgning; hälsorelaterade produkter; varumärke; kunders attityd; General Works;

    Sammanfattning : Titel: Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter. Författare: Olivia Jörgensen och Gabriella Mattisson Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2015 Handledare: Elin Bommenel Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. LÄS MER

  3. 3. Motorvägen till konsumenten - en kvalitativ studie om varumärkets betydelse i matkassen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christian Rasmussen; Johanna Koivisto; Malin Ödegård; [2012]
    Nyckelord :nyckelord: tjänsteutveckling; matkasse; varumärke; strategier; kundrelationer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT2012 Författare: Johanna Koivisto, Christian Rasmussen, Malin Ödegård Titel: Motorvägen till konsumenten – En kvalitativ studie om varumärkets betydelse i matkassen Handledare: Elin Bommenel och Yvonne Granfeldt Livsmedelsbranschen är en växande och expanderande bransch vilket genererar innovationer inom området. Denna uppsats berör fenomenet matkasse som innebär en lösning på de vardagliga måltiderna i hemmet. LÄS MER

  4. 4. E621, En studie om konsumenters attitydförändring och hur livsmedelsföretag hanterar konsumentens ”nya” efterfrågan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Peterson; Gabriella Danerhall; [2009]
    Nyckelord :e-nummer; konsumtion; identitetsskapande; nöjd kund; kommunikation; kvalitet och värdeskapande; Trade; Handel; Food and drink technology; Livsmedelsteknik; Business and Economics; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Title: E621, A study of customer attitude change and how this affects the food industry to meet the new requirements. University: Lund University, Service Management, Campus Helsingborg. Subject: Master 15 p. LÄS MER

  5. 5. Entreprenören i servicebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lars Jacobsson; Fredrik Svensson; Jimmy Heijel; [2007]
    Nyckelord :nyckelord: entreprenören; serviceentreprenören; servicebranschen; service management; kontrollens lokalisering; innovationsförmåga; riskhantering; prestationsbehov och intuition. key words: entrepreneur; hosptalityentrepreneur; service entrepreneur; the service sector; independence; locus of control; innovation; risk-management; need for achievement and intuition.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning (for english: scroll down) Titel: Entreprenören i servicebranschen Seminariedatum: 2007-05-31, 2007-06-01 Kurs: SMT302 Kandidatuppsats 10p Författare: Jimmy Heijel, Lars Jacobsson, Fredrik Svensson Handledare: Elin Bommenel, Carl R. Hellberg Nyckelord: Entreprenören, serviceentreprenören, servicebranschen, service management, kontrollens lokalisering, innovationsförmåga, riskhantering, prestationsbehov och intuition. LÄS MER