Sökning: "elin sundström"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden elin sundström.

  1. 6. Water Talks : Rewilding craft: restoring relationship through making objects entangled with place

    Master-uppsats, Konstfack/Keramik & Glas

    Författare :Elin Sundström; [2021]
    Nyckelord :performativity; place; water; animism; site-responsive; relational; intraaction; natureculture; Rewilding craft; interdisciplinary;

    Sammanfattning : On the brink of a sixth mass extinction, I renegotiate, through crafting, some basic assumptions on which our economy-culture is built, those of separation and dominance. The project Till Källan / Water Talks is based on a method where I ask various places what they would want me to do on site. LÄS MER

  2. 7. Säveån My Love – A Multispecies Story Through a River-and-Crafter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Elin Sundström; [2020-01-23]
    Nyckelord :Konsthantverk; keramikkonst;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Marknadsföringens roll i strävan mot hållbar konsumtion : En kvantitativ studie om konsumenters hållbara köppåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Johansson; Elin Lundin; [2020]
    Nyckelord :Sustainable marketing; sustainable consumption; environmental awareness; purchasing behavior; purchasing decisions; overconsumption; climate change; grocery stores; groceries; Hållbar marknadsföring; hållbar konsumtion; miljömedvetenhet; köpbeteende; köpbeslut; överkonsumtion; klimatförändring; livsmedelsbutiker; dagligvaror;

    Sammanfattning : Title: The role of marketing in the pursuit of sustainable consumption Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Authors: Emelie Johansson, Elin Lundin Supervisor: Zahra Ahmadi and Akmal Hyder Examiner: Agneta Sundström Date: 2020 – 06 Aim: The aim of the study is to examine the extent to which sustainable consumption is perceived and how sustainable marketing influences consumers' purchasing behavior and awareness.   Method: In this study, we have used a quantitative method consisting of a survey. LÄS MER

  4. 9. Effekten av virtuella möten : En studie om hur virtuella möten påverkar B2B-relationer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kajsa Hilferink; Amanda Sundström; Elin Andersson; [2020]
    Nyckelord :B2B; kundrelationer; förtroende; engagemang; kommunikation; virtuella möten; F2F; icke-verbal kommunikation.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur påverkar förändring i kommunikation, via virtuella möten,relationsbyggande processer i etablerade B2B-kundrelationer? Syfte: Studien ämnar bidra med ökad förståelse kring hur användningen av virtuella möten, som orsakar förändringar i kommunikationen, påverkar relationsbyggande processer i etablerade B2B-kundrelationer. Vidare syftar studien även till att undersöka hur virtuella mötens avsaknad av icke-verbal kommunikation påverkar kommunikationen, i kontrast till F2F-möten. LÄS MER

  5. 10. Hur matematikundervisning kan utmana elevers resonemangsförmåga ochmotivation. - En studie om vad som kan resultera i ökad måluppfyllelse på grundskolan

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Elin Sundström; Katarina Jonasson; [2019]
    Nyckelord :Ability to reason; motivation and laboratory education;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to examine the aspects regarding how laboratory education can affect student’s ability to reason and their motivation for the subject.  To perform this study from a qualitative perspective we have used the method participatory observations. LÄS MER