Sökning: "elite sporting associations"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden elite sporting associations.
1. Fotbollsföreningars inflytande på den nationella idrottsutbildningen : En kvalitativ studie som undersöker hur personer inom NIU ser på fotbollsföreningars inflytande
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte Denna studie syftar till att undersöka hur personer som är verksamma inom NIU positionerar sig till verksamhetens urval- och antagningsprocess i relation till elitföreningars påverkan. Vidare kommer denna studie handla om att skapa bättre förståelse kring området genom tre forskningsfrågor. LÄS MER
2. En kvalitativ studie om sportchefers förklaring till den höga omsättningen inom SHL och Hockeyallsvenskan i svensk elitishockey.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : End of signal has just passed. The team you work for has just won the championship, and you as sport director hailed as a hero based on your ability to build a successful team. The season after looks differently, you are painted as guilt and the association begins to lose patience. LÄS MER
3. I Stormens Öga : En kvalitativ studie inspirerad av grundad teori, om väntade förändringar inom elitidrottsföreningar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Adapt or die. En omvärld i ständig rörelse ställer högre krav än någonsin på organisationer att utveckla sitt förändringsarbete och sättet man ser på förändringar, något som lett till att fenomenet "organisationsförändringar" blivit ett fokusområde för organisationsforskare. LÄS MER
4. Varumärkeskapital inom elitidrottsföreningar : Blir det som vi säger eller får vi säga som det blir?
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : I den här studien undersöks genom semistrukturerade intervjuer hur elitidrottsföreningar bygger upp sitt varumärkeskapital inom den professionella idrotten. Sex stycken marknadsansvariga inom idrottsföreningarna som är verksamma inom respektive förening har intervjuats för att få reda på deras syn på byggnationen av ett varumärkeskapital inom den nämnda kontexten. LÄS MER