Sökning: "emma andersson malmö högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden emma andersson malmö högskola.

  1. 1. Sustainable motivation? A qualitative study on dimensions of work motivation

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Andersson; Emma Ljungdahl; [2017]
    Nyckelord :Motivation; Herzberg; SDT; Motivational theories; Newcomers in the labor market; 1990 s generation; Sustainability; 90-talister; Nittiotalister; hållbarhet; Nyanställda;

    Sammanfattning : Studien är genomförd med en kvalitativ metod och undersöker hur nyinträdda på arbetsmarknaden upplever arbetsmotivation och vad som driver dem i yrkeslivet. Vidare syftar studien till att undersöka om det går att urskilja några nya aspekter som inte tidigare uppmärksammats bland befintliga motivationsteorier. LÄS MER

  2. 2. Do teachers Report Using Swedish during English Teaching?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Andersson; Yakub Khwaja; [2017]
    Nyckelord :L1 in L2 learning; Teachers perspective; Language development; ESL classroom; EFL classroom;

    Sammanfattning : This empirical degree project explores the use of Swedish in foreign language learning such as English and the subsequent consequences. For this study, we explored the positions of researchers regarding the topic and investigated how, when and why three teachers in Sweden used the Swedish language during English teaching. LÄS MER

  3. 3. Fyra lärares syn på hur läsförståelsen främjar läs- och kunskapsutvecklingen i årskurserna 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Andersson; [2017]
    Nyckelord :diskussioner; läsförståelse; läsförståelsestrategier; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : SammanfattningFörväntat kunskapsbidrag: Denna undersökning förväntas bidra med en ökad kunskap om hur lärare tillsammans med speciallärare kan stödja elevernas fortsatta läs- och kunskapsutveckling utifrån en god planering gällande läsförståelse och läsförståelsestrategier. Syfte: Syftet med undersökningen är att studera hur undervisande lärare i svenska, samhällsorienterande ämnen, engelska samt naturorienterande ämnen i årskurserna 4-6 planerar och arbetar med läsförståelse och läsförståelsestrategier för att främja elevernas fortsatta läs- och kunskapsutveckling. LÄS MER

  4. 4. Att designa förtroende - En kvantitativ studie om hur bild och medlemsantal påverkar förtroende i köp- och sälj-grupper på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emma Ljungdahl; Amanda Andersson; [2017]
    Nyckelord :Förtroende; bilder; C2C; Facebook; Facebook-grupper; medlemsantal;

    Sammanfattning : Studien inkluderar både kvantitativa och kvalitativa data och undersöker huruvida bildinnehåll inger förtroende i köp- och sälj-grupper på Facebook. Vidare undersöks även sambandet mellan förtroende och bilder samt medlemsantal i denna typ av C2C-relaterade grupper. LÄS MER

  5. 5. ”Ibland går dagen endast ut på att släcka bränder!” En studie om samarbetet mellan förskolläraren och specialpedagogen i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Hansen; Emma Andersson; [2016]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; Bemötande; En förskola för alla; Förhållningssätt; Inkludering; Samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ökad förståelse för hur samarbetet mellan förskolläraren och specialpedagogen upplevs mellan professionerna. Förskollärare står med ett stort ansvar och många arbetsuppgifter. LÄS MER