Sökning: "emma haeger"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden emma haeger.

  1. 1. Varumärkesutvidgning från vara till tjänst - en bortglömd dimension

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Larsson; Emma Haeger; [2008]
    Nyckelord :varumärkesutvidgning; tjänsteerbjudande; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar varumärkesutvidgning från vara till tjänst där tjänsteerbjudandets särdrag antas påverka utvidgningens styrning i jämförelse med en varumärkesutvidgning från vara till vara. Varumärkesutvidgningsforskningen brister eftersom den varken beaktar att eller hur tjänsters särskiljande drag påverkar varumärkesutvidgningsprocessen. LÄS MER

  2. 2. Konceptbutiken - Ett Kinderägg i stor skala!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Haeger; Jenni Andersson; Anna Zandelin; [2007]
    Nyckelord :aktiviteter; butiksutformning; de fem sinnena; interiör; konceptbutik; märkesprodukt; personal; upplevelse; varumärke och varumärkesuppbyggandeprocessen.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har insett att det inte finns en tydlig definition av fenomenet konceptbutik. Vi upplever att innebörden av fenomenet därför anpassas till den egna verksamheten så att det blir vad man vill att det ska vara. Detta tror vi kan leda till förvirring kring vad en konceptbutik erbjuder och vad som förväntas av en sådan. LÄS MER

  3. 3. Konceptbutiken - Kinderägg i stor skala?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Haeger; Jenni Andersson; Anna Zandelin; [2006]
    Nyckelord :aktiviteter; butiksutformning; de fem sinnena; interiör; konceptbutik; märkesprodukt; personal; upplevelse; varumärke och den varumärkesuppbyggande processen.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi vill karaktärisera fenomenet konceptbutik och undersöka hur den kan fungera som ett verktyg, för att bygga upp sitt varumärke. Konceptbutiker handlar om att ge upplevelser och erbjuda aktiviteter. Genom de fem sinnena kan man involvera kunden och ge den en upplevelse. LÄS MER