Sökning: "emma ljungkvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden emma ljungkvist.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning utifrån ett internt företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Emilsson; Anna Ljungkvist; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; internal sustainability work; structures and people; structuring theory; human agency; CSRD-directive; Hållbarhetsredovisning; internt hållbarhetsarbete; strukturer och människor; struktureringsteori; human agency; CSRD-direktiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samhällets medvetenhet om klimathot har ökat det senaste decenniet, vilket medfört att fler företag både vill och måste redogöra för sitt ansvar, i och med nya lagkrav och direktiv om hållbarhetsrapporten. Hållbarhetsredovisningen kan ses som ett internt verktyg som hjälper företag att samla in, analysera och kommunicera hållbarhetsinformation. LÄS MER

  2. 2. Att vårda patienter med omsorg inte med rädsla : En litteraturstudie om sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med HIV/AIDS

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Damla Üzüm; Emma Ljungkvist; [2016]
    Nyckelord :HIV AIDS; omvårdnad; sjuksköterskor; upplevelse; litteraturstudie.;

    Sammanfattning : Bakgrund: På 80-talet upptäcktes förvärvat immunbristsyndrom (AIDS) och humant immunbristvirus (HIV) för första gången. 35 miljoner människor lever med HIV idag varav 19 miljoner är omedvetna om att de bär på smittan. LÄS MER

  3. 3. Kundnöjdhet i revision: En jämförelse mellan företag som reviderats av Big Four och företag som reviderats av någon annan revisionsbyrå

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Emma Insulander; Ulrika Ljungkvist; [2009]
    Nyckelord :auditor choice; audit quality; Big Four; client satisfaction;

    Sammanfattning : The need for auditing originates from the agency problem that arises due to the separation of ownership and control in companies. The purpose of the audit is to increase credibility of the financial statements that management uses to communicate with owners and other stakeholders. LÄS MER