Sökning: "emma sahlin"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden emma sahlin.
1. Känner du dig manipulerad?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this essay is to examine how users experience ‘dark pattern marketing’ from an ethical standpoint, and if it makes a difference if the users are aware of the phenomenon. ‘Dark pattern marketing’ is - in short terms - a marketing approach that applies a user interface that has been carefully crafted to trick and manipulate users into doing things they did not intend to do, or discouraging behavior that's bad for the company. LÄS MER
2. Att sluta den textila värdekedjan med hänsyn till EU, stat och konsument – ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att utforska företagens syn på vilka tillvägagångssätt som modeföretag, konsumenter och andra involverade aktörer kan använda sig av för att bidra till en cirkulär textil värdekedja. Vidare är syftet att tydliggöra vilket möjligt ansvar de olika medverkande parterna kan ta för att värdekedjan ska kunna slutas. LÄS MER
3. Who is in charge of creating a plant-based future? A case study of how consumers are shaping the market for plant-based meat
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Increasing concerns about lives of humans, animals and Earth have driven a transition towards an increasing consumption of plant-based foods. As a result, plant-based meat has been brought forward as a possible enabler of this transition. LÄS MER
4. Volontärers erfarenheter av att arbeta på Självmordslinjen : Samhörighet och meningsfullhet i ett svårt men hanterbart volontärarbete
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka volontärers erfarenheter av att arbeta på självmordslinjen. För att göra detta genomfördes semistrukturerade intervjuer med volontärerna på Självmordslinjen i Umeå. Sex volontärer i åldrarna 30 – 71 intervjuades, hälften män och hälften kvinnor. LÄS MER
5. (Van)föreställningar kring produkten allsvensk fotboll
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this Bachelor's thesis was to empirically study three popular cognitive beliefs associated with the product Swedish football. Our ambition was to confirm or discard each cognitive belief and discuss what measures Swedish football clubs and the Swedish Football Association can take in terms of marketing endeavors with the aim of improving the product. LÄS MER