Sökning: "emma svärd"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden emma svärd.
1. ”Det finns ingen app som kan lära elever att läsa!” : En kvalitativ studie om F-3 lärares erfarenheter kring valet av digitala texter kontra tryckta böcker i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka F3-lärares perspektiv i valet av tryckta böcker kontra digitala texter i deras undervisning samt identifiera eventuella orsaker till att läraren väljer det ena eller det andra pedagogiska verktyget i undervisningen.Studien är en kvalitativ studie med åtta deltagande informanter. LÄS MER
2. Handskrift eller digitala skrivmedel? : En kvantitativ studie om elevers val av skrivmedel vid textskapande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syfte: Att identifiera den faktiska fördelningen i skrivundervisningen bland elever i årskurs 3 utifrån hur många som väljer att skriva sina texter på dator respektive för hand när valet står fritt samt att identifiera eventuella faktorer till varför. Metod: En kvantitativ enkätstudie utfördes med sammanlagt 86 deltagare. LÄS MER
3. Operationssjuksköterskors utmaningar i en produktiv arbetsmiljö : - en kvalitativ intervjustudie.
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Introduktion: Operationssjuksköterskan har ett omfattande yrkesansvar som innebär specifik kompetens i en komplex perioperativ arbetsmiljö. Det ställs höga krav på operationssjuksköterskans kompetens och förmåga att kunna samarbeta med andra yrkesprofessioner i en högteknologisk arbetsmiljö. LÄS MER
4. "Talet är en gåva men kan också vara ett svärd" : En kvalitativ studie om mellanstadielärares kommunikativa kompetens
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker tre mellanstadielärares språkbruk både i kommunikativa metoder och planering av lektionsinnehåll. Studien utgår från två frågeställningar som behandlar hur lärarna använder och resonerar om sitt språkbruk i förhållande till kommunikativa metoder. LÄS MER
5. Att främja sömn vid demenssjukdom : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER