Sökning: "emma svensson malmö universitet"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden emma svensson malmö universitet.
1. Sjuksköterskors erfarenheter av patienter med psykisk ohälsa inom somatisk vård : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS); Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Patienter som lider av psykisk ohälsa blir allt fler samtidigt som den grundutbildade sjuksköterskan erfar att de är dåligt rustade i mötet med denna patientgrupp. Den grundutbildade sjuksköterskan möter inte bara denna patientgrupp inom psykiatrisk vård utan även på somatiska avdelningar. LÄS MER
2. Lärares erfarenheter av studiebesök i religionskunskapsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I vårt examensarbete har vi undersökt lärares erfarenheter av studiebesök i religionskunskapsundervisning. För att undersöka detta har vi ställt följande frågor: vilka faktorer påverkar hur många studiebesök som utförs, vilka församlingar besöks och varför väljer läraren dessa församlingar, vilka är de didaktiska möjligheterna och svårigheterna med studiebesök och hur påverkar studiebesök elevernas lärande? Datan samlades in via en enkät som besvarades av 20 lärare i religionskunskap och två semistrukturerade intervjuer utfördes. LÄS MER
3. The Use of Mobile Assisted Language Learning for Vocabulary Acquisition in the English Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The increased need for digital education in upper secondary schools of Sweden during the COVID-19 outbreak showcased that there is a lack of professional knowledge in regards to what tools to use in order to vary the experience for the students in a virtual teaching environment. In this paper, we investigate whether Mobile-Assisted Language Learning (MALL) could assist English vocabulary acquisition of Swedish upper secondary students and what their attitudes are towards it. LÄS MER
4. Motivational Factors in Textbooks : Textbook Usage and its Influences on Pupil Self-Learning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Abstract The aim of this study is to examine the role that textbooks have within the subject of English in Swedish secondary school, years 7-9, and the psychological impact textbooks may or may not have on pupil language learning. Theories used in this study support the fact that pupils who are able to independently develop their language skills are more successful language learners, including the self-efficacy theory, theories about motivation, i. LÄS MER
5. Hur grafisk design bidrar till att motivera Duolingos användare : En fenomenologisk undersökning och visuell analys av hur Grafisk Design kan hjälpa gamification i Duolingo att motivera dess användare att lära sig svenska.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Duolingo is today the most popular app when it comes to language learning. Gamification plays a major role in increasing the motivation of Duolingo's users. LÄS MER