Sökning: "emotional drive"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden emotional drive.

  1. 1. ”Att gå vid första slaget känns som en omöjlighet när det går obemärkt förbi” En kvalitativ studie om kvinnors uppbrottsprocesser när de lämnar en våldsam relation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sara Nilsson; Ross Watson; [2024]
    Nyckelord :domestic violence; normalization; intimate partner violence; exitprocess Nyckelord: uppbrottsprocessen; våld mot kvinnor; våld i nära relationer; normaliseringsprocessen; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate how women who are victims of domestic violence describe the process of leaving their violent partner. The study took empirical data from three autobiographies written by women who had experienced domestic violence before managing to leave their abuser. LÄS MER

  2. 2. Centrala ledarskapskompetenser för operativa ledare inom svensk skogsavverkning för att främja förändring och innovation : Utveckling av ett kompetensramverk för att hantera omvärldens ökade förändringstakt

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Stina Nilsson; Annika Racki; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Förändringar sker i ett allt högre tempo till följd av megatrender i omvärlden. Flertalet förändringar som sker med anledning av megatrenderna har stor påverkan på skogsindustrin. Detta skapar både nya möjligheter och utmaningar inom branschen. LÄS MER

  3. 3. “We must be their voices!” : exploring Danish-Iranian women’s emotional engagement with the Woman Life Freedom movement on Instagram and beyond

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Therese Thim; [2023]
    Nyckelord :civic engagement; diaspora; social media; emotions; affect; politics; sense of belonging; Woman Life Freedom movement; Social Sciences;

    Sammanfattning : The present study explores how Danish-Iranian Women living in Copenhagen witness and take part in the connective Woman Life Freedom movement, online and from afar. It seeks to investigate their emotional engagement with Instagram, their political participation and their sense of belonging in this process. LÄS MER

  4. 4. Från den sjungande primadonnan till den äkta kreatören : En studie om kvinnliga musikartisters motivation till en karriär i musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Alva Liljekvist; Elin Lennholm; [2023]
    Nyckelord :motivation; gender; archetypes; hedegaard hein; music; artistry; music industry; gender equality; drive; prima donna; creator; performativity; gender system; feminism; gendering; gender codes; social security; hegemony; postcolonial feminism; motivation; genus; arketyper; hedegaard hein; musik; artisteri; musikbransch; jämställdhet; driv; primadonna; kreatör; performativitet; genussystem; feminism; könskodning; social trygghet; hegemoni; postkolonial feminism;

    Sammanfattning : Based on the coverage published in 2022 about gender inequality in the music industry, where men often have the upper hand compared to their female counterparts, the aim of this study is to achieve a deeper understanding of what motivates women to pursue a career as music artists despite the current inequality. Four female music artists who make a living of their music artistry were interviewed regarding their motivation to pursue such a career. LÄS MER

  5. 5. Sharing content: Investigating The Factors That Drive Content Sharing Among Women Fashion Consumers

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Aylar Ghavvasi; Erika Stenberg; Marcus Fogelström; [2023]
    Nyckelord :Content Sharing; Fashion Marketing; Emotional Marketing; Instagram Marketing;

    Sammanfattning : Background: Social media has changed the way marketers need to act. With 76% of the population visiting social media every day and 47% of users spending more than three hours daily on the medium, advertising on social media has become the new cost-effective and efficient way of reaching target audiences. LÄS MER