Sökning: "emotionell perception"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden emotionell perception.

  1. 1. The Competitive Dynamic Among Projects in Multi-Project Environment : Project Managers' Perception

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Susanna Bjunö; [2023]
    Nyckelord :Competition; multi-project environment; Emotional Intelligence EI ; social interdependency theory; Governance.; Konkurrens; Multiprojektmiljö; Emotionell intelligens EI ; Teori om socialt ömsesidigt beroende social interdependency theory ; Projekt styrning.;

    Sammanfattning : The study explores the project manager’s perception of the competitive dynamic amongst the projects that utilize the same organizational resources in the multi-project context.   The method used is a qualitative research design with an inductive approach where the data corpus was analyzed through thematic analysis. LÄS MER

  2. 2. Identifierade copingstrategier hos kvinnor som utsatts för våld i nära relation : En textanalys av självbiografier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Natali Engfors; Mathilda Holm; [2023]
    Nyckelord :autobiographies; coping strategies; emotional focused coping; intimate partner violence; problem focused coping; copingstrategier; emotionellt fokuserad; problemfokuserad; självbiografier; våld i nära relation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur kvinnor som utsatts för våld i nära relationer beskriver våldet i sina egna självbiografier samt vilka copingstrategier som kan identifieras i deras berättelser. Med hjälp av fyra självbiografier skrivna av kvinnor som under många år levt med en våldsutövande man ska deras beskrivning av våldet belysas. LÄS MER

  3. 3. Chefers emotionella intelligens inom ett globalt företag : En intervjustudie som undersöker vad cheferna respektive de anställda anser om chefernas emotionella intelligens inom ett globalt företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maggie Grges; Alyssa Pascual; [2023]
    Nyckelord :Organisation; E-handeln- globalt företag; Emotionell intelligens; Chefer och Ledarskap;

    Sammanfattning : This thesis is intended to study and identify in which ways emotional intelligence is characterized in managers' leadership in a global workplace. The study investigates what managers think about their own emotional intelligence and how they are perceived by their employees. LÄS MER

  4. 4. Ledares anpassbarhetoch erfarenhetsbaserat lärande

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Julie Garnier; [2023]
    Nyckelord :leadership; adaptability; experiential learning; development; ledarskap; anpassbarhet; erfarenhetsbaserat lärande; utveckling;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att beskriva och förstå ledares uppfattningar om hur de utvecklat förmågan att anpassa deras ledarskap till varje unika medarbetare, situation och förändring. Studien utforskade vilka beteenden och kompetenser ledare uppfattar att de behöver för att bäst veta hur de ska anpassa sin ledarstil till olika förutsättningar samt hur de upplever att formellt, informellt och erfarenhetsbaserat lärande bidragit till att utveckla deras anpassningsförmåga. LÄS MER

  5. 5. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ulrika Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Emotional marketing; The Childhood Cancer Foundation; TV commercial; semiotics; rhetoric; storytelling; Emotionell marknadsföring; Barncancerfonden; TV-reklam; semiotik; retorik; storytelling.;

    Sammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER