Sökning: "emotionella köp"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden emotionella köp.

  1. 1. Second hand : Betydelsen av attityder, sociala normer och upplevd beteendekontroll på Generation Zs resa mot köp

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Berglund; Lovisa Steen; [2022]
    Nyckelord :Theory of Planned behaviour; Generation Z; Second hand-mode; Attityder; Sociala normer; Traditionella Köpprocessen;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir miljöfrågor allt viktigare och överkonsumtion av kläder är ett problem. Samtidigt som miljömedvetenheten hos dagens unga ökar, har second hand-mode blivit en växande trend. LÄS MER

  2. 2. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hampus Viking; Fredrik Berggren Ennerfelt; [2022]
    Nyckelord :Season ticket holder; Season ticket; Motivation; Motivators; Football clubs; Football fans; Allsvenskan; Säsongskortsinnehavare; Säsongskort; Motivation; Motivatorer; Fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar.  Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER

  3. 3. Investeringar i fonder - en känslomässig affär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Sovre; Hanna Åstrand; Dejan Maletic; [2022]
    Nyckelord :konsumentbeteende; fondsparande; emotioner; köpprocess; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER

  4. 4. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Douglas Hallin; William Portin; [2021]
    Nyckelord :microtransactions; virtual products; virtual objects; gaming experience; user experience; online gaming; consumption value; flow; mikrotransaktioner; virtuella produkter; virtuella föremål; spelupplevelse; användarupplevelse; onlinespel; konsumtionsvärde; flow;

    Sammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER

  5. 5. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hugo Nyrell; Douglas Mossenberg; [2021]
    Nyckelord :Konsumentbeetende; mikrotransaktioner; köp inuti app; DLC; skins; loot box; motivation;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga?  Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup  Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER