Sökning: "emotionellt arbete kundinteraktioner"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden emotionellt arbete kundinteraktioner.

  1. 1. “Jag reparerar inte kunders smartphones med mitt kön” : Kvinnors känslor och upplevelser av att jobba inom IT- och Teknikservicebranschen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Moa Snis; [2024]
    Nyckelord :Könsmärkta yrken; arbetsmarknad; strategier; IT- och teknik;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie undersöker kvinnors känslor och upplevelser av att hantera kunder inom en mansdominerad bransch som IT- och teknikservicebranschen. Syftet med denna studie är att förstå hur kvinnliga arbetstagare erfar kundinteraktioner i arbetet inom en mansdominerad bransch med fokus på emotionellt arbete. LÄS MER

  2. 2. Kommer erfarenheten alltid med åldern? : En studie om SJ anställdas emotionella arbete.

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Jennie Sjöström; Therése Carlsson; [2008]
    Nyckelord :emotional labor; emotional work; work experience; age; service work;

    Sammanfattning :  Tidigare forskning har fokuserat på emotionellt arbete i form av bland annat "surface och deep acting", emotionell dissonans och kundinteraktioner. Denna studie ämnade besvara frågeställningen: Har ålder respektive yrkeserfarenhet samband med en SJ AB anställds grad av emotionellt arbete i kundkontakter? Urvalet bestod av 65 anställda från ett flertal SJ Resebutiker i Sverige. LÄS MER