Sökning: "emotionellt arbete kundinteraktioner"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden emotionellt arbete kundinteraktioner.
1. “Jag reparerar inte kunders smartphones med mitt kön” : Kvinnors känslor och upplevelser av att jobba inom IT- och Teknikservicebranschen.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie undersöker kvinnors känslor och upplevelser av att hantera kunder inom en mansdominerad bransch som IT- och teknikservicebranschen. Syftet med denna studie är att förstå hur kvinnliga arbetstagare erfar kundinteraktioner i arbetet inom en mansdominerad bransch med fokus på emotionellt arbete. LÄS MER
2. Kommer erfarenheten alltid med åldern? : En studie om SJ anställdas emotionella arbete.
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Tidigare forskning har fokuserat på emotionellt arbete i form av bland annat "surface och deep acting", emotionell dissonans och kundinteraktioner. Denna studie ämnade besvara frågeställningen: Har ålder respektive yrkeserfarenhet samband med en SJ AB anställds grad av emotionellt arbete i kundkontakter? Urvalet bestod av 65 anställda från ett flertal SJ Resebutiker i Sverige. LÄS MER