Sökning: "emotionellt utbyte"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden emotionellt utbyte.
1. Företagskulturens emotionella påverkan : En kvalitativ studie om emotionellt arbete och de anställdas känslomässiga investeringar i förhållande till företagskultur
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats ägnas åt att identifiera känslor hos anställda på arbetsplatser, närmare bestämt identifiera emotionellt arbete. Emotionellt arbete är ett begrepp som betyder att anställda behöver använda sina känslor i sitt arbete i utbyte mot lön. LÄS MER
2. “Ett sätt för frilansare att ha kollegor” : En explorativ intervjustudie om socialt och professionellt utbyte på ett coworking space
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Coworking space som kontorslösning är ett växande fenomen. Det är en global trend som erbjuder en lösning på många av de behov som finns på dagens arbetsmarknad till följd av förändringar såsom globalisering och teknologisk förändring. Trots detta är forskning på området mycket begränsad. LÄS MER
3. ”Utan mina nära och kära hade jag inte varit här idag” : En kvalitativ studie om sociala relationer vid psykisk ohälsa
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Psykisk ohälsa är i dagsläget otroligt vanligt där det ökar i alla åldrar. Sociala relationer har visats vara en nyckel för majoriteten för att motverka detta problem. I takt med att samhället blivit både mer avancerat och krävande rent mentalt så har detta gjort att den psykiska ohälsan också blivit mer utsträckt. LÄS MER
4. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER
5. ”Jag vill möta människor och bli bemött som en människa.” : En kvalitativ studie om långtidsarbetslösas upplevelser i mötet med Arbetsförmedlingen och Arbetsmarknadsenheten.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : I denna studie har vi fokuserat på långtidsarbetslösas berättelser och erfarenheter. Studiens syfte är att undersöka hur långtidsarbetslösa upplever interaktionen i mötet med Arbetsförmedlingen och Arbetsmarknadsenheten och vilka konsekvenser upplever de att mötet emotionellt får. LÄS MER