Sökning: "emotionellt värdeskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden emotionellt värdeskapande.

  1. 1. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Holm; Ebba Blom; [2020]
    Nyckelord :Relationships; service-dominant logic; value creation; interaction; social exchange; social resource theory; particular resources; concrete resources; Relationer; service-dominerande logik; värdeskapande; interaktion; socialt utbyte; social resursteori; partikulära resurser; konkreta resurser;

    Sammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER

  2. 2. Upplevelsestrategi vid kundinteraktioner : En jämförandestudie om kundupplevelsen i kundservice på bank och elhandelsbolag

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Sara Awaijan; Elin Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Banking; Customer Experience; Customer Experience Management; customer service; CX; digital tools; digitalization; electricity; emotional value; energy company; organizational culture; strategy; Bank; Customer Experience Management; CX; digitala verktyg; digitalisering; elhandel; emotionellt värdeskapande; energibolag; kundservice; kundupplevelse; organisationskultur; strategi;

    Sammanfattning : The rapid development of today’s society is accelerated with digitalization and the customers have more possibilities to compare businesses with each-other than before. The focus on Customer Experience have increased in popularity during the last decade and an increasing number of companies have begun to consider the importance of their customers, the society, and their personnel. LÄS MER

  3. 3. Internrevisorn som oberoende konsult. : En kvantitativ studie som identifierar och beskriver samband mellan internrevisorns konsultroll och dennes upplevda oberoende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Norin; Matilda Holmqvist; [2014]
    Nyckelord :Internrevision oberoende konsultroll rådgivare;

    Sammanfattning : Till följd av bolagsskandaler och finanskriser har ökade regleringar och lagförändringar införts, vilket har ökat betydelsen för internrevisorns roll och funktion inom organisationen. Samtidigt har den ökade konkurrensen inom affärsvärlden även inneburit att internrevisorn ska fungera som en allt mer värdeskapande resurs. LÄS MER

  4. 4. Lunch Beat. Ett alternativt servicekoncept på lunchen - En studie om kundens värdeskapande och olika dimensioner i ett servicekoncept.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rebecka Torres; Sofie Lingegård; [2014]
    Nyckelord :Servicekoncept; Serviceprocess; Värdeskapande; Värde; Kundutfall; Funktionellt värde; Emotionellt värde; Kunden som medproducent; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ericsson Rabete; Veronica Berndt; [2011]
    Nyckelord :service; responsibility; service experience; roles; value creation; service quality; service-centered logic; services marketing; interaction; service; ansvar; serviceupplevelse; roller; värdeskapande; servicekvalitet; servicecentrerad logik; tjänstemarknadsföring; interaktion;

    Sammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER