Sökning: "emotioner känslor"

Visar resultat 11 - 15 av 142 uppsatser innehållade orden emotioner känslor.

  1. 11. ”Det är mycket lättare att fejka i videointervjuer” : En kvalitativ studie om rekryterares upplevelser av att genomföra anställningsintervjuer digitalt via video och fysiska intervjuer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Fontana; Evelina Roberg; [2022]
    Nyckelord :Video interview; Emotional; Communication; Physical Interviews; Non-Verbal Communication; Videointervju; Emotioner; Kommunikation; Fysiska intervjuer; Icke-verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka rekryterares upplevelser av att genomföra anställningsintervjuer via videointervju jämfört med fysiska intervjuer. Den tidigare forskningen visar att rekryterare föredrar fysiska intervjuer då de upplever att de får en tydligare helhetsbild av kandidaterna. LÄS MER

  2. 12. ”Alla känslor är okej att uttrycka, men alla sätt att uttrycka känslor är inte okej”: : En kvalitativ socialpsykologisk studie om emotionshantering hos polyamorösa individer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Klara Gren Löfstedt; [2022]
    Nyckelord :polyamorous relationships; jealousy; compersion; private emotional systems; emotion management; social identity; polyamorösa relationer; svartsjuka; compersion; privata emotionella system; känslohantering; social identitet;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker emotionshantering och känsloregler i polyamorösa förhållanden. Polyamorösa utsätter sig för situationer där emotionshantering med största sannolikhet är av vikt, där svartsjuka samt emotionen compersion (även kallad medglädje) kan uppstå, och har därmed upplevelse av att hantera svartsjuka och compersion som är värdefull att undersöka. LÄS MER

  3. 13. Ett gott skratt förlänger arbetslivet : En kvalitativ studie om hur humor på arbetsplatser leder till inkludering och exkludering.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Désirée Liljevall; Venus Melin; [2022]
    Nyckelord :humor; fun; happiness at work; workplace relations; humor; emotioner; normer; känslor; välbefinnande; organisationskultur;

    Sammanfattning : This paper aims to examine further how and when the phenomenon of humour is used in the workplace and how it leads to inclusion and exclusion. Since the middle of the 20th century, research has repeatedly shown the positive impact of humour on individuals' health and performance at work. LÄS MER

  4. 14. "Det här är sista chansen vi får att undervisa dem i ämnet innan de försvinner ut i vuxenlivet" : En kvalitativ observationsstudie av en gymnasieskolas sexualundervisning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Tiffany Lindén; Julia Engström; [2022]
    Nyckelord :Sex education; discourse; emotion sociology; gender socialization; students; heteronormativity.; Sexualundervisning; diskurs; emotionssociologi; könssocialisation; studenter; heteronormativitet.;

    Sammanfattning : Abstract This study is based on a qualitative observational study of sex education. The observations were carried out in four classes in a high school year 1 in southwest Sweden. The purpose was to create an understanding of how society's discourse on relationships, consent and sexuality is expressed among students. LÄS MER

  5. 15. Investeringar i fonder - en känslomässig affär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Sovre; Hanna Åstrand; Dejan Maletic; [2022]
    Nyckelord :konsumentbeteende; fondsparande; emotioner; köpprocess; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER