Sökning: "empathetic marketing"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden empathetic marketing.

  1. 1. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Thollander; Johanna Malm Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; B2B marketing; Digital marketing; Marketing mix; ChatGPT; AI in digital marketing; Artificiell Intelligens; B2B-marknadsföring; Digital marknadsföring; Marknadsföringsmix; ChatGPT; AI inom digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Do we want to see the whole picture? - A study of multicultural portrayals in advertising, extended effects and the cultural context

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oscar Theblin; Rebecca Aflaki; [2017]
    Nyckelord :Cultural cues; Congruity theory; Empathy; Extended advertising effects; Multicultural advertising;

    Sammanfattning : Over the last decades, globalization has driven demographic change in societies around the world. This shift demand marketers' attention in assessing the implications that may follow from a more ethnically diverse marketplace. LÄS MER

  3. 3. Etiskt konsumentbeteende : en studie om den svenska etiska modekonsumenten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Frida Westberg Ekerljung; Rebecca Jansson; [2012]
    Nyckelord :etiskt mode; consumer behaviour; ethical fashion; ethical consumer behaviour; green; fairtrade; organic; konsumentbeteende; etiskt konsumentbeteende; grönt; rättvist; ekologiskt;

    Sammanfattning : Textil- och modeindustrin har på senare tid uppmärksammats i allt större utsträckning för att vara en ohållbar bransch och som följd av problemen har en rad etiska modevarumärken lanserats. De tar hänsyn till påverkan på miljö och människorna i produktionen, varför deras produkter kallas etiskt mode. LÄS MER

  4. 4. Nothing is more powerful than an idea whose time has come - En kvalitativ textanalys av kampanjen KONY 2012

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Klara Knape; [2012]
    Nyckelord :Invisible Children; humanitarian marketing; pathos; logos; ethos; KONY 2012; humanitarian branding; mänskliga rättigheter; human rights; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to analyze the video and campaign KONY 2012. KONY 2012 became world news in March 2012. The film is produced by the non-profit organization Invisible Children with the purpose to stop the leader of the Ugandan army LRA, Joseph Kony. LÄS MER