Sökning: "empathy preschool"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden empathy preschool.
1. Förskollärares estetiska erbjudanden åt barn i lek. : Dramaverktyg som estetiska strategier med didaktisk potential i förskollärarstudenters lekundervisning i förskola.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : The purpose of this study is to highlight preschool teacher students' descriptions of using aesthetic qualities as a strategy in play-based teaching with preschool children. Of interest to the study are the drama tools that are actualized in the implementation and those that address the children's initiatives in the process. LÄS MER
2. Empati i förskolan : Förskollärares uppfattningar kring hur de arbetar för att stötta utvecklingen av barns empatiska förmåga
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Empati är en grundläggande mänsklig förmåga där vi kan känna med andra. När vi delar andras lidande vill vi också att lidandet ska upphöra. Förskolan är en viktig arena där många barn möts och spenderar en stor del av sin tid. LÄS MER
3. Acquiring Peace Through The Outdoors : The effect of outdoor settings in the management and resolution of conflicts between preschool students from the teachers’ perspective
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Promoting values of respect, understanding, empathy and developing in the students the necessary skills to be part of a peaceful and comprehensive society is one of the responsibilities of the educational system. This mission, in the context of the Swedish preschools, is also compatible with the characteristic use of the natural and outdoor environments of the Scandinavian countries as learning and experiential settings. LÄS MER
4. Högläsningens betydelse för barns språkutveckling : En kvalitativ studie om förskollärares arbete med högläsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study is to look into the different ways preschool teacherswork with reading aloud to encourage kids language development. The studyis based on a qualitative method in the form of semi-structured interviews withsix preschool teachers at four separate preschools. LÄS MER
5. Biologi i skogsmiljö : En enkätstudie om hur förskolor med varierande tillgänglighet till skogsmiljö använder sig av denna
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : This study investigates how preschools with different accessibility to forestenvironment use it while teaching biology. Questions like what and how preschool teachers educate has been explored as well as which possibilities andobstacles they perceive by using the forest as a learning environment. LÄS MER