Sökning: "empiri c-"

Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden empiri c-.

  1. 1. Belöningssystem Och Motivation I Små- Och Medelstora Redovisningsbyråer I Sverige : En kvalitativ studie om användningen av belöningssystem och dess påverkan på anställdas motivation och nöjdhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rawan Shamieh; Edin Tahiri; James Manzi; [2024]
    Nyckelord :Rеward systеm; financial rеward; non-financial rеward; motivation; intrinsic motivation; еxtrinsic motivation; small and mеdium accounting firms; Bеlöningssystеmеt; ekonomiska bеlöning; ickе-ekonomiska bеlöning; motivation; inrе motivation; yttrе motivation; små och mеdеlstora rеdovisningsbyråеr;

    Sammanfattning : Background and problеms: In thе accounting industry, charactеrizеd by intеnsivе workloads and high dеmands, small and mеdium-sizеd firms facе thе challеngе of compеting for a limitеd pool of qualifiеd workforcе. Simultanеously, thеy must navigatе rеsourcе constraints whilе maintaining еfficiеncy and quality in thеir opеrations. LÄS MER

  2. 2. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Charlotte Krönlein; Hanna Kram; [2023]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; köpintention; varumärkeslojalitet; social identitetsteori; electronic word of mouth; Theory of Planned Behavior.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER

  3. 3. Den könade och osynliggjorda funktionsnedsättningen. Strategier och upplevelser hos kvinnor med sent diagnostiserad ADHD.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Karin Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Adhd; kvinna; stämpling; normer; självkänsla; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats inom sociologi, skriven vid Lunds universitet, rör erfarenheter av sen diagnos av ADHD hos vuxna kvinnor. Socialstyrelsen och tidigare forskning påtalar vikten av att upptäcka flickors ADHD tidigt i livet för att motverka negativa konsekvenser som flickor och kvinnor annars har en tendens att råka ut för. LÄS MER

  4. 4. Gräsrotsbyråkrati - en biståndshandläggares vardag : Konsten och svårigheten att navigera mellan tolkning av begrepp, lagar och resurser och de äldres bästa.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Anna Bull; Jeanette Berg; [2022]
    Nyckelord :elderly; social work; need assessment; autonomy; case manager; living standards; swedish social politics; assistance officer; municipal elderly care; self-government; socialt arbete; systemteori; kommunalt självstyre; skälig levnadsnivå; biståndshandläggare; behovsbedömning;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka om biståndshandläggare inom äldreomsorg upplever att kommunens egna riktlinjer försvårar deras möjligheter att följa aktuell lagstiftning och nationella regelverk, samt i vilken mån detta kan skapa hinder för uppfyllandet av en skälig levnadsnivå. I studien har fyra biståndshandläggare blivit intervjuade från två olika kommuner. LÄS MER

  5. 5. Ledarskapsbeteenden inom fastighetsmäklarbranschen : Ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Nathalie Edenborg; Maja Roberg; [2022]
    Nyckelord :Målvägsteorin; Vägledande ledarskapsbeteende; Stödjande ledarskapsbeteende; Deltagande ledarskapsbeteende; Prestationsinriktat ledarskapsbeteende; Fastighetsmäklarbranschen; Medarbetarperspektiv.;

    Sammanfattning : Titel: LEDARSKAPSBETEENDEN INOM FASTIGHETSMÄKLARBRANSCHEN  - Ur ett medarbetarperspektiv   Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi  Författare: Nathalie Edenborg & Maja Roberg  Handledare: Emilia Kvarnström  Datum: Juni 2022  Syfte: Syftet med denna studie är att få en fördjupad förståelse för hur en fastighetsmäklare resonerar om målvägsteorins ledarskapsbeteenden. Vidare är syftet att undersöka om fastighetsmäklare anser att målvägsteorin är användbar inom fastighetsmäklarbranschen. LÄS MER