Sökning: "empiri och analys kvalitativa intervjuer"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden empiri och analys kvalitativa intervjuer.

  1. 1. "Förhållandet med media grundas i en ömsesidig respekt" : En kvalitativ intervjuanalys av räddningstjänstens insatsledare och polisens presstalespersoners kommunikation med medier vid olyckor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Joanna Andersson; Felicia Lexler Hansell; [2020]
    Nyckelord :Insatsledare; Presstalesperson; Kommunikation; Media; Olycksplats; Kriskommunikation; Pliktetik; Dagordningsteori;

    Sammanfattning : Studien fokuserar på hur räddningstjänstens insatsledare och polisregion Öst presstalesperson väljer att kommunicera och hantera media vid en olycksplats. Syftet med uppsatsen är att ge en ökad förståelse för hur räddningstjänstens insatsledare och polisens presstalesperson hanterar kommunikationen med media vid olycksplatser i Jönköpings Län. LÄS MER

  2. 2. DEN ÖKADE STYRNINGEN GENOM ÄMNESPLANERNA I GY11 En intervjustudie med sju gymnasielärare om likvärdighet och autonomi

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Linus Bylund; [2019-02-17]
    Nyckelord :GY11; Ämnesplaner; Institutionella logiker; Autonomi; Likvärdighet;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med denna studie har varit att undersöka hur gymnasielärare upplever den starkare statliga reglering som infördes med gymnasiereformen 2011. Specifikt har intresset riktats mot deras erfarenheter om inrättandet av ämnesplanerna, vad arbetet med dessa har inneburit för de intervjuade lärarna och deras kollegor och hur dessa ämnesplaner möjliggjort ökad likvärdighet. LÄS MER

  3. 3. "Sociala medier är magi för en musiker"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Karlsson; Johanna Lindell; Johan Nikolai; [2019]
    Nyckelord :Självständig artist; marknadsföring; skivbolag; kontroll; musikbranschen; relation; samarbete; sociala medier; värdeskapande; indiebolag; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: “Sociala medier är magi för en musiker” - En kvalitativ studie om samarbetet mellan artister och skivbolag, samt de framstående orsaker som satt relationen i förändring Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp. Författare: Jon Karlsson, Johanna Lindell & Johan Nikolai Handledare: Oskar Christensson Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringens betydelse för samarbetet mellan skivbolag och artister. LÄS MER

  4. 4. Samordnad varudistribution : En fallstudie på förbrukningsmaterial till vården i Region Östergötland

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling; Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Tova Robertsson; David Sjögren; [2019]
    Nyckelord :Samordnad varudistribution; coordinated freight distribution; Region Östergötland;

    Sammanfattning : Region Östergötland are responsible for deliveries of consumable goods to hospitals, health centres, public dental clinics and other customers in Östergötland county. Today, this is done through two different material flows. These are the inner and the outer material flows. LÄS MER

  5. 5. Den gynnsamma länken mellan studenter och näringsliv? : En studie av fem studentkonsultföretag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sofia Gudmundsson; Julia Bohlin; [2019]
    Nyckelord :Student consulting companies; knowledge companies; social capital; network; competence; knowledge transfer; positioning; branding; relationships; community; commitment; location; Studentkonsultföretag; kunskapsföretag; socialt kapital; nätverk; kompetens; kunskapsöverföring; positionering; varumärke; relationer; gemenskap; engagemang; lokalisering;

    Sammanfattning : Title: The beneficial link between students and industry? - A study of five student consulting companies Purpose: The study aims to create an understanding of student-consultancy companies' and their interaction with the environment. This purpose resulted in the following research questions: How does student-driven consulting companies’ function? o Which network-related connections do the companies have? o What are the critical factors for the companies? Methodology: A qualitative case study with an abductive approach has been used in this essay, in order to be interpretative. LÄS MER