Sökning: "empiriinsamling"

Visar resultat 11 - 15 av 79 uppsatser innehållade ordet empiriinsamling.

  1. 11. Musikläraren, en galjonsfigur för musikämnets legitimitet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Elsa J.Torstenson; [2022]
    Nyckelord :musikämnets legitimitet; kritisk diskursanalys; reproduktion; legitimitetsdiskurs; musikämnets natur; musikämnets förutsättningar;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker vilka legitimeringsdiskurser för musikämnet tre musiklärare i grundskolan uttrycker i samtal om musikämnet, samt hur dessa legitimeringsdiskurser förhåller sig hierarkiskt till varandra. Studien har ett kvalitativt angreppssätt med kritisk diskursanalys som teoretisk och metodologisk utgångspunkt. LÄS MER

  2. 12. Mellanstadieelevers upplevelse av en skönlitteraturbaserad etikundervisning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Amelie Lejdfelt; [2021-02-11]
    Nyckelord :Etisk mångdimensionell kompetens; etikundervisning; skönlitteratur; stödstruktur;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur elever på mellanstadiet, som deltagit i forskningsprojektet EthicoⅡ, upplever en skönlitteraturbaserad etikundervisning. Empiriinsamling har skett genom elevintervjuer, vilka spelades in, transkriberades och kodades. LÄS MER

  3. 13. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  4. 14. LIS-områden som ett verktyg för landsbygdsutveckling : En fallstudie om två kommuners erfarenheter av bostadsutveckling i strandnära lägen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändring

    Författare :Erika Kindvall; Julia Sandqvist Wedin; [2021]
    Nyckelord :Rural development; LIS; coastal protection; attractive housing; Landsbygdsutveckling; LIS; strandskydd; attraktiva boendemiljöer;

    Sammanfattning : More people are drawn towards cities for better opportunities of work and studies. This makes it difficult for Swedish rural municipalities to attract and retain residents. LÄS MER

  5. 15. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aleksandra Srndovic; Jelena Gojkovic; [2021]
    Nyckelord :Digitization; retail; communication strategy; marketing; Porter’s five forces; marketingmix; marketing strategy; Word of Mouth; Digitalisering; detaljhandel; kommunikationsstrategi; marknadsföring; Porter’s five forces; marknadsmix; marknadsföringsstrategi; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER