Sökning: "empirisk referensram"
Visar resultat 1 - 5 av 134 uppsatser innehållade orden empirisk referensram.
1. Ett familjeföretags VD-byte, vad förändras? En fallstudie om ett familjeföretags VD-byte och dess interna förändringar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen kring ett familjeföretags VD-byte och dess interna förändringar. Empirisk data har samlats in genom kvalitativa intervjuer från informanter på fallföretaget Vilpe som år 2020 genomgick ett VD-byte. LÄS MER
2. Interkulturell kommunikation inom produktutveckling : En studie om hur kulturella skillnader i kommunikation påverkar produktutvecklingsprocessen i ett multinationellt teknikföretag
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Interkulturell kommunikation är kommunikationen som sker mellan människor med olika kulturell bakgrund. Begreppet kultur kan betyda olika saker, detta arbete syftar på nationell kultur. Kulturella skillnader kan leda till brister i kommunikation och missförstånd kan uppstå. LÄS MER
3. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER
4. Integration av personer med kognitiva funktionsnedsättningar i produktutvecklingsprocessen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Det blir allt tydligare att produktutvecklingsföretag konstant strävar efter högre grad av användarinvolvering. En välanvänd metod inom produktutveckling är “användarcentrerad design” som sätter användaren i fokus under utvecklingen. LÄS MER
5. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER