Sökning: "employee branding"

Visar resultat 11 - 15 av 192 uppsatser innehållade orden employee branding.

  1. 11. Viktiga faktorer för att stora industrier ska attrahera arbetskraft : Med fokus på norra Sveriges industrier ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Isaac Fremling; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Employee retention; White Collar; Blue Collar; Herzberg s tvåfaktorteori;

    Sammanfattning : Den gröna omställningen har lett till stora investeringar i norra Sveriges industrier. Dessa investeringar har skapat fler jobb och därav behov av fler individer. På grund av norra Sveriges låga befolkningstäthet i kombination med ökad efterfrågan har företag problem att attrahera och rekrytera personal till sin verksamhet. LÄS MER

  2. 12. Nyckeln till motivation? : En studie om hur employer branding kan leda till motiverade medarbetare.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Julia Göranson; Ellen Lövgren Bränd; Era Zylfijaj; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; motivation; organizational culture; strategy; employee; HR; Employer branding; motivation; organisationskultur; strategi; medarbetare; HR;

    Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan employer branding öka motivationen hos medarbetare? Syfte: Syftet med studien är att kartlägga employer brandings påverkan på medarbetarnas motivation.  Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats med en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  3. 13. Personalretention med hjälp av corporate social responsibility : En kvalitativ studie om sambandet mellan socialt ansvarstagande, kommunikation av socialt ansvarstagande och employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Bredberg; Hannah Ericson; Moa Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; social responsibility; CSR communication; employer branding; employee retention; Corporate social responsibility; socialt ansvarstagande; CSR-kommunikation; employer branding; personalretention;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Dagens ökande krav på företag gör att de måste ta samhällsansvar för att hantera utmaningen att behålla personal. Att företag tydliggör sin syn gällande socialt ansvarstagande är en del av employer branding och ett sätt att göra detta är genom kommunikation. LÄS MER

  4. 14. Hot och möjligheter med att införa AI-drivna chattbotar som ett verktyg inom kundtjänst : En studie om utmaningar, drivkrafter och hinder för införande av en AI-driven chattbot inom kundtjänst hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tomas Ringefors; [2023]
    Nyckelord :Automation; AI; Artificial intelligence; Chatbot; Customer service; Challenges; Driving forces; Barriers; Automatisering; AI; Artificiell intelligens; Chattbot; Kundtjänst; Utmaningar; Drivkrafter; Hinder;

    Sammanfattning : With the rapidly increasing rate of development artificial intelligence (AI) has experienced in recent years, more and more companies have begun to recognize the benefits and possibilities of the technology. This study is a qualitative interview study that has explored and evaluated which challenges are encountered today in customer services and which driving forces and barriers exist in introducing an AI-driven solution with a focus on chatbots. LÄS MER

  5. 15. ”Vi är jätteduktiga på att göra jättemycket, men vi är urdåliga på att tala om vad vi faktiskt gör” : En kvalitativ studie om hur en mindre kommun arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linn Eriksson; Emelie Lind Kylli; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; EVP Employee value proposition ; Attractive work; Generation Z; Public sector organization; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Attraktivt arbete; Generation Z; Offentlig organisat ion;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en djupare förståelse för vad generation Z upplever som attraktivt hos en arbetsgivare och hur en mindre kommun använder sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z. För att uppnå syftet studerades en mindre kommun och dess HR-medarbetare om arbetet för att attrahera nya medarbetare. LÄS MER