Sökning: "employee differences"

Visar resultat 6 - 10 av 407 uppsatser innehållade orden employee differences.

  1. 6. Locating the Effects of Emotional and Aesthetic Labor on Performance Through the Lens of Flight Attendants : —An investigative qualitative study of a low-cost and a premium airline

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Athina Spyridonos; Hala Zeeb; [2023]
    Nyckelord :aesthetic labor; emotional labor; employee performance; flight attendants; low-cost airline; premium airline; motivation; Herzberg;

    Sammanfattning : This research implemented a multiple case study design to investigate the effects of aesthetic and emotional labor in the premium airline context of Emirates, in comparison to the low-cost airline context of easyJet. This was achieved through the conduct of interviews with flight attendants from each airline as they are the frontline employees who are mostly concerned with the implementation of these standards. LÄS MER

  2. 7. "[...] Ju mer man jobbar, ju bättre är man" : En kvalitativ undersökning om rättigheter till vila och betald ledighet i restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Anna Wallentin; Astrid Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Restaurant industry; daily rest period; labor law; paid vacation; workload; work environment; Restaurangbransch; dygnsvila; arbetsrätt; betald ledighet; arbetsbelastning; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker huruvida anställda i restaurangbranschen har kännedom och möjlighet att nyttja sina rättigheter. Studien har genomförts med ett medarbetarperspektiv. En kvalitativ undersökning genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 8. The influence of Cultural Distances on the relationship between Motivational Practice and Job Satisfaction: A quantitative study comparing Multinational Corporations in Vietnam and Sweden

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Linh Pham; Simon Rosén; Tran Nguyen; [2023]
    Nyckelord :Cultural distances; Motivation; Motivational practices; Job satisfaction; Vietnam; Sweden; MNCs; Moderation effect;

    Sammanfattning : Background: Cultural differences provide challenges for multinational corporations, due to the differences in norms, values, and beliefs accompanying national cultures. Multinational corporations must adapt to the new environment to achieve optimal performance and attain competitive advantages. LÄS MER

  4. 9. Tjänstepension - värdet ökar med kunskap : En fallstudie om en organisations kommunikationsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Gjulem; Angelica Kollberg; [2023]
    Nyckelord :Information sharing; internal communication; knowledge; knowledge management; pension knowledge; generational differences; Informationsdelning; intern kommunikation; kunskap; organisationslärande; pensionskunskap; generationsskillnader;

    Sammanfattning : I studien undersöks medarbetarnas syn på den interna kommunikationen om tjänstepension inom ett tjänsteproducerande företag. Utgångspunkten i undersökningen var att genom en enkätundersökning undersöka hur medarbetarnas pensionskunskaper såg ut, hur deras intresse var samt om hur de upplevde att organisationen informerar om tjänstepensionen. LÄS MER

  5. 10. Det är min skyldighet som chef! : En studie om chefers prestationssamtal med medarbetare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rebecca Kolmodin; Julia Johansson; [2023]
    Nyckelord :workplace; performance appraisal; communication; performance; conversation; arbetsplats; medarbetarsamtal; kommunikation; prestation; samtal;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att studera hur chefer förbereder, genomför och utvecklas av prestationssamtal med medarbetare på arbetsplatsen. Med prestationssamtal menas de formella samtal/möten som innefattar att chefen tar upp en medarbetares prestation. LÄS MER