Sökning: "employee value proposition EVP"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden employee value proposition EVP.

  1. 1. Teleworks effect on job-related relocation decisions : A study of the Swedish workforce

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ellinor Ramstedt; [2023]
    Nyckelord :telework; teleworking; remote work; remote working; work from home; COVID-19; covid-19 pandemic; coronavirus pandemic; relocate; relocation; relocating; relocation decisions; job relocation; move; moving; transfer; employee value proposition; EVP; distansjobb; distansarbete; telependling; jobba hemifrån; covid-19; covid-19 pandemi; corona; coronapandemi; flytta; flytt; flyttning; employee value proposition; EVP;

    Sammanfattning : With teleworking becoming an increasingly normalized work arrangement after the Covid-19 pandemic, it opens up possibilities for workers to be located elsewhere than their workplace. This indicates that work-related relocation may not be a necessity anymore for parts of the workforce, because they can choose to work remotely instead of relocating. LÄS MER

  2. 2. Stay around : En kvalitativ fallstudie om hur ledare i en kunskapsintensiv organisation försöker behålla talang av Gen Y

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Henriksson; Otto Thorèn; [2023]
    Nyckelord :Gen Y; Kunskapsintensiva organisationer; Talent Management; Employee Retention; Employee Value Proposition;

    Sammanfattning : Gen Y (1980-1995) är en generation med förväntningar och behov, som innefattar att de i högre grad tenderar att byta arbetsplats jämfört med Gen X (1965-1980), vilket utgör en utmaning för organisationer. Studiens syfte är att beskriva och skapa en förståelse för hur ledare i en kunskapsintensiv organisation arbetar med Talent Management (TM) för att behålla talang av Gen Y. LÄS MER

  3. 3. ”Vi är jätteduktiga på att göra jättemycket, men vi är urdåliga på att tala om vad vi faktiskt gör” : En kvalitativ studie om hur en mindre kommun arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linn Eriksson; Emelie Lind Kylli; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; EVP Employee value proposition ; Attractive work; Generation Z; Public sector organization; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Attraktivt arbete; Generation Z; Offentlig organisat ion;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en djupare förståelse för vad generation Z upplever som attraktivt hos en arbetsgivare och hur en mindre kommun använder sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z. För att uppnå syftet studerades en mindre kommun och dess HR-medarbetare om arbetet för att attrahera nya medarbetare. LÄS MER

  4. 4. Hur uppfattas ett attraktivt sjuksköterskeyrke?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Axel Kindberg; David Holm; [2022]
    Nyckelord :EVP; employer branding; employer branding value proposition; employee value proposition; attractive work; nurses; EVP; employer branding; employer branding value proposition; employee value proposition; attraktivt arbete; sjuksköterskor;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare undersökningar visar att det råder brist på sjuksköterskor inom 20 av totalt 21 regioner i Sverige. Det är en problematik som regioner behöver hantera och möta. Bristen på sjuksköterskor bör därför betraktas som ett fortsatt problem och är därför relevant att studera. LÄS MER

  5. 5. Hur attraherar man talanger under en global kris? : En kvalitativ studie om hur IKEA Retail Sverige har attraherat talanger under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Gustafsson; Josefin Mårtenson; [2022]
    Nyckelord :Talent Management; Employer Branding; Employee Value Proposition; EVP; IKEA; COVID-19; kris;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar definition och attraktion av så kallade “talanger”. Det identifierade problemet är organisationers utmaningar med att attrahera individer med önskvärd kompetens på en konkurrensutsatt marknad. Vidare utvecklas problemet när det samtidigt uppstår en global kris i form av en Covid-19 pandemi. LÄS MER