Sökning: "employer attractiveness"

Visar resultat 11 - 15 av 132 uppsatser innehållade orden employer attractiveness.

  1. 11. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Stenman; Liisa Vinter; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; generation Z Gen Z ; attractive work; urbanization; Empolyer branding; Generation Z Gen Z ; urbanisering; attraktivt arbete;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER

  2. 12. Stora Vika Båtsnickeri + Båtklubb

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Filip Lazarevic; [2023]
    Nyckelord :Stora Vika; Boatclub; Boat Workshop;

    Sammanfattning : Stora Vika ligger nordväst om Nynäshamn och är ett litet före detta brukssamhälle vid Fållnäsviken. Tidigare präglades området av Cementas fabrik och kalkbrott med ett tätt sammanvävt lokalsamhälle. LÄS MER

  3. 13. The influence of Corporate Social Responsibility and Work-Life Benefits on Employer Attractiveness

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Heiðdís Vala Þorsteinsdóttir; Hasan Seyfi Tan; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. På den framtida arbetskraftens villkor : En kvalitativ studie av generation Z:s preferenser på arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Gardell; Emelie Heino; Vilma Hägg Edelönn; [2023]
    Nyckelord :generation Z; individ - organisationsmatchning; employer branding; employer attractiveness; hygienfaktorer; IT-branschen; kompetensbrist;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks personer med IT-kompetens i generation Z:s åsikter om viktiga egenskaper hos arbetsgivare. På grund av rådande kompetensbrist inom tekniksektorn finns det ett stort behov av att rekrytera kompetent arbetskraft. LÄS MER

  5. 15. The interplay between employer branding and place in the Swedish IT sector : Potential employees' perceptions of place as part of the employer value proposition

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Janine Gracia; [2023]
    Nyckelord :employer branding; employer value proposition; external employer branding values; location; place; place attachment;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the interplay between employer branding and place within the Swedish IT sector. To answer the purpose of the study, two research questions have been developed. LÄS MER