Sökning: "employer attractiveness"
Visar resultat 21 - 25 av 132 uppsatser innehållade orden employer attractiveness.
21. Employer Attraction & Employee Retention in the Pharmaceutical Industry of Egypt and Pakistan
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis is placed in the context of Employer Attractiveness and Employee Retention within the Pharmaceutical Industry of Egypt and Pakistan. Most of the studies conducted in the past are either specifically done on Employer Attractiveness, Employer Branding, or a combination of both, indicating a lack of research between employer attractiveness and employee retention; thus, this thesis will bridge the gap between them and will be a great contribution. LÄS MER
22. Åldersskillnader gällande byggarbetares uppfattning av den ideala arbetsgivaren
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det förelåg någon skillnad mellan tre olika åldersgrupper inom byggbranschen gällande uppfattningen av den ideala arbetsgivaren. Uppfattningen av den ideala arbetsgivaren mättes genom mätinstrumentet Employer Attractiveness Scale utifrån fem dimensioner: Intresse, Social, Utveckling, Tillämpning och Ekonomi. LÄS MER
23. The Shift Towards Flexible Workplaces
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den här studien ämnar att undersöka relationen mellan ett varumärkes attraktionskraft och ett arbetsgivarvarumärkes individuella dimensioner - specifikt gällande möjligheten för potentiella arbetstagare att arbeta flexibelt; helt, eller delvis på distans. Covid-19 har dramatiskt förändrat människors liv världen över, därför är målet att observera hur den här ändringen har påverkat hur studenter ser enskilda dimensioner av arbetsgivarvarumärkning som attraktiva, specifikt gällande balans i arbetslivet i relation till flexibla arbetssätt på distans. LÄS MER
24. Att vara en attraktiv arbetsgivare i offentlig sektor : En studie om hur Älvsbyns kommun kan arbeta för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke avseende lärare
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker Älvsbyns kommuns arbetsgivarvarumärkning avseende lärare och berör frågan kring hur kommunen kan säkerställa dess kompetensförsörjning. Undersökningen är av kvalitativ karaktär och bygger på semistrukturerade intervjuer där fem verksamma lärares åsikter och tankar lyfts fram i relation till tidigare forskning. LÄS MER
25. Distansarbete - Attraktivt eller inte?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Distansarbete - Attraktivt eller inte? Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 poäng. Författare: Adam Christensson, Måns Hedenskog, Axel Jonsson. Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Employer branding, distansarbete, arbetsgivarattraktivitet, ansökningsintention, experiment. LÄS MER