Sökning: "employer attractivness"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden employer attractivness.
1. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke
Master-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER
2. Corporate social responsibility och employer branding : En studie av skillnader i organisationsattraktivitet mellan olika aspekter av CSR
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: På dagens arbetsmarknad råder det en hård konkurrens om kompetent personal. Organisationer har sett potentialen i att utvidga marknadsföringens användningsområde och skapa ett arbetsgivarvarumärke, ett så kallat employer brand(EB). LÄS MER
3. Att anpassa sig som attraktiv arbetsgivare : En kvalitativ studie gjord på uppdrag av en mindre kommun hur de arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare
Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : In recent years it has become way more important for organizations to use their brand to market themselves as an employer. In a market where organizations are competing for labor it has been known that the brand can make it possible for organizations to differentiate themselves as unique and attractive place of work. LÄS MER
4. En studie av begreppet attraktiv arbetsgivare inom ett IT-företag
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This study was carried out at a company within the computer industry, a sector that is expanding and is facing scarcity of competent personnel. The purpose was to examine factors that are crucial for being an employer of choice. LÄS MER