Sökning: "employer attractivness"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden employer attractivness.

  1. 1. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke

    Master-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Emma Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Anställningsförmåner; arbetsgivarvarumärke; employer brand; employer branding; employer attractivness; Social Sciences;

    Sammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER

  2. 2. Corporate social responsibility och employer branding : En studie av skillnader i organisationsattraktivitet mellan olika aspekter av CSR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rebecka Lindström; Frida Öst; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Internal CSR; External CSR; Employee Branding; Organizational Attractiveness; Generation Y; Person Organizational Fit; Signal Theory; Corporate social responsibility; intern CSR; extern CSR; employer branding; organisationsattraktivitet; generation Y; person organizational fit; signalteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: På dagens arbetsmarknad råder det en hård konkurrens om kompetent personal. Organisationer har sett potentialen i att utvidga marknadsföringens användningsområde och skapa ett arbetsgivarvarumärke, ett så kallat employer brand(EB). LÄS MER

  3. 3. Att anpassa sig som attraktiv arbetsgivare : En kvalitativ studie gjord på uppdrag av en mindre kommun hur de arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Joakim Bengtsson; Zakarias Granlund; [2015]
    Nyckelord :Employer; Branding; Attractive employer; Public Sector attractivness;

    Sammanfattning : In recent years it has become way more important for organizations to use their brand to market themselves as an employer. In a market where organizations are competing for labor it has been known that the brand can make it possible for organizations to differentiate themselves as unique and attractive place of work. LÄS MER

  4. 4. En studie av begreppet attraktiv arbetsgivare inom ett IT-företag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Karolina Frisk; Suzanne Rosengren; [2007]
    Nyckelord :attraktiv arbetsigvare; yngre generationen; IT-företag; IT-branschen; employer branding; rekrytering; Psychology; Psykologi; Industrial psychology; Arbetspsykologi; industripsykologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study was carried out at a company within the computer industry, a sector that is expanding and is facing scarcity of competent personnel. The purpose was to examine factors that are crucial for being an employer of choice. LÄS MER